۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۵
کد خبر: 80902275
T T
۰ نفر
تقويت اشتغال زندانيان مانع بزرگي در برابر آسيب اجتماعي خانواده‌هاست

سمنان - مديركل زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي استان سمنان گفت: حرفه آموزي و اشتغال زندانيان بهترين كمك به اقتصاد خانواده‌هاي آنان و مانع بزرگي مقابل آسيب هاي اجتماعي است كه آنان را تهديد مي‌كند.

'عباسعلي عرب' روز سه شنبه در نشست شوراي اداري اين اداره كل، خواستار پرداخت به موقع دستمزد زندانيان شاغل در زندان و مراكز طرف قرارداد با زندانهاي در استان سمنان شد و افزود: برابر دستور‌العمل جديد، پرداخت دستمزد زندانيان شاغل به صورت كامل و برابر مقررات به حساب آنان واريز مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه تمام حق و حقوق زندانيان شاغل در داخل زندان و يا مراكز طرف قرارداد بايد برابر دستور‌العمل جديد پرداخت دستمزد، پرداخت شود، اظهار داشت: رعايت حقوق شهروندي زندانيان بايد به بهترين شكل رعايت شود و كمك به اشتغال و درآمدزايي آنان نيز از حقوق آنان است.

وي با اشاره به سخنان اخير رييس سازمان زندانهاي كشور در مورد لزوم اهتمام در حفظ و حراست از بيت‌المال در همه ابعاد، خاطرنشان كرد: در استفاده از بيت‌المال رعايت مقررات و در نظر گرفتن منفعت سازماني ضروري است پس بايد از بيت‌المال استفاده بهينه داشت و در جاي خودش از آن استفاده كرد.

عرب با اشاره به همكاري خوب دستگاه قضايي استان سمنان خواستار تعامل جدي با مقامات قضايي در زمينه حل مشكلات زندانيان شد و ادامه داد: بايد تلاش شود اداره كل زندانها جايگاه مناسبي در بين دستگاههاي اجرايي داشته باشد و لازمه اين كار داشتن ارتقاي سازماني در همه زمينه‌هاست.

مدير كل زندانهاي استان سمنان با اشاره به ظرفيتهاي فراوان كاهش جمعيت كيفري در زندانهاي اين استان، خواستار طبقه‌بندي و جداسازي زندانيان محكوم از تحت قرار شد و افزود: استفاده حداكثري از ظرفيت بازداشتگاه موقت سمنان كمك شاياني به اجراي طرح طبقه‌بندي زندانيان براي كاهش آسيب رفتارهاي پر خطر مي‌كند.

'اسماعيل جمياري' رييس مجتمع حرفه آموزي و كاردرماني سمنان نيز در اين نشست با اشاره به ساختار استاني اين مجتمع، گزارشي در زمينه اقدامات شش ماهه اول سالجاري ارائه كرد.ك/1

611/599/608

سرخط اخبار استان‌ها