۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۳۰
کد خبر: 80902419
T T
۰ نفر
نظارت بهداشتي در ذبح دام ها در روز تاسوعا و عاشورا صورت مي گيرد

يزد - ايرنا - رييس اداره نظارت بر بهداشت عمومي اداره كل دامپزشكي استان گفت:نظارت بهداشتي و شرعي دامپزشكي بر ذبح دام هاي نذري در ايام محرم ضامن حفظ سلامت شهروندان است.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي دامپزشكي يزد ، ' محمد رضا صادقپور ' از ساماندهي و راه اندازي اكيپ هاي بازرسي بهداشتي و شرعي ويژه ايام تاسوعا و عاشورا خبر داد .

وي گفت: نظارت بهداشتي و شرعي دامپزشكي بر ذبح دام هاي نذري در ايام محرم ضامن حفظ سلامت شهروندان است كه اكيپ هاي تشكيل شده اين وظيفه را بر عهده دارند.

اين مسئول از ساماندهي و راه اندازي اكيپ هاي بازرسي بهداشتي و شرعي ويژه ايام تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: با توجه به سنت حسنه قرباني در ايام محرم به منظور تامين غذاي دسته جات عزاداري در مساجد و تكايا، اكيپ هاي نظارتي به صورت ثابت و سيار با حضور در محل، اقدام به بررسي دام هاي قرباني قبل از كشتار و لاشه هاي كشتار شده مي نمايند تا از سلامت آن ها مطمئن شوند.

وي اظهار داشت: در اين راستا تعداد 12 اكيپ ثابت و 15 اكيپ سيار پيش بيني شده است تا با همراهي 14 دكتر دامپزشك، 21 بازرس بهداشت گوشت و 11 ناظر شرعي به عنوان پرسنل عملياتي مشغول به خدمت رساني به همشهريان گردند.

اين مسئول اظهار داشت: اداره كل دامپزشكي استان همه ساله در روزهاي تاسوعا و عاشورا جهت انجام وظيفه خود و نظارت بهداشتي بر كشتار دام هاي قرباني و جلوگيري از سوء استفاده برخي از افراد سودجو با هماهنگي شهرداري ها و بخش خصوصي اقدام به داير نمودن كشتارگاه هاي دام مي نمايد .

صادثپور گفت: در اين راستا ضمن نظارت بر ذبح شرعي دام هاي قرباني ، رسالت معاينه بهداشتي دام ها را بدون هيچگونه هزينه اي انجام مي دهند.

وي در پايان به كليه شهروندان توصيه كرد: به منظور حفظ بهداشت عمومي و پيشگيري از ابتلاي به بيماري هاي مشترك بين انسان و دام و نيز جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي، از هرگونه كشتار دام در معابر عمومي خودداري نمايند.ك1

7536/1968