۲۲ آبان ۱۳۹۲، ۸:۵۰
کد خبر: 80903133
T T
۰ نفر
تاسوعا شهروندان دهدشتي را به غم عميقي فرو برده است

دهدشت- ايرنا- شهر دهدشت در تاسوعاي حسيني يكپارچه غم و اندوه شده است وعاشقان حسيني با برگزاري مراسم در مساجد و تكايا عمق عشق و ارادت خود را به شهداي كربلا به نمايش گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مراسم تاسوعاي حسيني با حضور گسترده عاشقان و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و هيات هاي زنجير زني و سينه زني در دهدشت آغاز شد.

مراسم سوگواري و عزاداري سرور وسالار شهيدان و شهادت حضرت ابوالفضل يار با وفاي امام حسين در نهمين روز از ماه محرم در شهردهدشت همگام با شهرهاي ديگربرگزار شده است.

در اين روز شهروندان دهدشتي نواي يا عباس را در ميان هيات هاي خود طنين انداز كردند وبا حضور گسترده خود در اين مراسم به سوگواري و عزاداري پراختند.

مردم شهرستان كهگيلويه عشق و شور بالاي خود را به اهل بيت عصمت و طهارت (ع) بويژه حضرت ابوالفضل (ع) با حضور گسترده در مراسم تاسوعاي حسيني به اثبات رساندند.

عاشقان حسيني در روز تاسوعا با چشماني اشكبار، سينه زني و بر سرزنان و حمل پرچم هاي رنگي در سوگ شهادت مظلومانه سرور شهيدان عالم عزاداري مي كنند .

در سالروز شهادت غمبار امام حسين (ع) و 72 يار با وفاي آن حضرت، تقريبا همه هيات ها و دستجات عزاداري از نخستين ساعات روز عاشورا دركوچه محلات وتكايا عزاداري مي كنند.

رييس فرهنگ وارشاد اسلامي كهگيلويه در اين رابطه به خبرنگار ايرنا با اشاره به اجراي برنامه هاي مختلف هيات هاي عزاداري در روز تاسوعاي حسيني گفت: هيات هاي مذهبي با برگزاري مراسم هاي مختلف در مساجد وتكايا شورخاصي به مجالس امام حسين (ع) مي بخشند.

آزاد خردمند از برگزاري آيين تعزيه خواني سنتي در ميدان مركزي شهر دهدشت خبرداد و افزود: اين مراسم ساعت 15 برگزار خواهد شد.

وي اظهاركرد: آيين تعزيه خواني سوق يكي از آثار معنوي فاخر ماه محرم اين استان است كه در فهرست آثارمعنوي ملي به ثبت رسيده است.

7531/671/627