۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱
کد خبر: 80905687
T T
۰ نفر

بارندگي ها عصر امروز در گيلان كاهش مي يابد

۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱
کد خبر: 80905687
بارندگي ها عصر امروز در گيلان كاهش مي يابد

رشت - ايرنا - رييس اداره پيش بيني و هشدار سريع هواشناسي گيلان با اشاره به بارندگي هاي پراكنده در استان كه در برخي از نقاط در ساعاتي از روز از شدت زيادي برخوردار بود ، گفت : شدت بارندگي ها تا عصر امروز كاهش مي يابد .

' ابوالقاسم شفيعي' روز شنبه در گفت و گو با خبر نگار ايرنا افزود : سيستم و سامانه پرفشار و وجود جريانات ناپايدار در جو كه از سوي دريا وارد گيلان شده و غرب استان را تحت تاثير قرار داده بود ، هم اينك در نقاط شرقي استان وارد شده و استقرار يافته است .

وي با بيان اين كه گيلان امروز در اكثر مناطق جلگه اي شاهد بارندگي بوده است ، اظهار كرد : اين بارندگي ها كه در استان از شدت و ضعف برخوردار بود ، از عصر امروز كاهش خواهند يافت .

وي هواي امروز استان را ابري همراه با بارندگي ، كاهش دما و گاهي وزش باد اعلام كرد .

شفيعي هواي استان را براي فردا ابري در بعضي ساعات همراه با بارندگي ، گاهي با كاهش موقتي ابر و براي روز دوشنبه قسمتي ابري تا ابري ، اواخر وقت در بعضي نقاط با بارندگي پيش بيني كرد .

وي بيشينه دماي استان در شبانه روز گذشته را مربوط به تالش با دماي 2/19 درجه سلسيوس و كمينه دما را مربوط به ديلمان با دماي 2/2 درجه سلسيوس ذكر كرد .

وي اضافه كرد : بيشينه و كمينه دماي هوا در شهر رشت نيز به ترتيب 5/17 و 4/8 درجه سلسيوس ثبت شده است .

رييس اداره پيش بيني و هشدار سريع گيلان به ميزان بارندگي ها در شبانه روز گذشته در استان اشاره و تصريح كرد : شهر هاي آستارا با بارش 2/82 ميليمتر و ديلمان با 3/0 به ترتيب شاهد بيشترين و كمترين ميزان بارندگي در شبانه روز گذشته (تا ساعت 9:30 صبح) در استان بوده اند .

وي يادآورشد : در شبانه روز گذشته سرعت باد در برخي نقاط استان و از جمله رشت به بيش از 54 كيلومتر در ساعت رسيده است .

شفيعي با بيان اين كه ارتفاع موج دريا امروز به سه متر مي رسد ، فعاليت هاي دريايي را براي امروز و فردا نامناسب دانست . ك/3

7296/604