۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۲۷
کد خبر: 80906071
T T
۰ نفر
كلانشهر رشت در برابر بارندگی ها شدید آسیب پذیر است

رشت - ایرنا - سرپرست شهرداری رشت گفت: 34 نقطه بحرانی در شهر رشت، این كلانشهر را در مقابل آبگرفتگی های گسترده آسیب پذیر كرده است.

'علی بهارمست' روز شنبه در حاشیه بازدید از آبگرفتگی شهر رشت به خبرنگار ایرنا افزود: تاكنون بازسازی 11 نقطه از این نقاط بحرانی توسط شهرداری مرتفع شده و بقیه نیز با همكاری استانداری گیلان در حال برطرف شدن است.

وی اظهار كرد: بارندگی همراه با وزش باد شدید بامداد امروز(شنبه) در زمان كوتاهی ، گرفتگی خروجی ها و اگوهای سنتی شهری و فاضلاب ها در شهر رشت را بدنبال داشت كه سبب آبگرفتگی خیابان ها و معابر عمومی و اختلال در رفت و آمد این شهر شد.

وی خاطرنشان كرد: از صبح تمامی امكانات، تجهیزات و نیروی انسانی شهرداری رشت از جمله سازمان آتش نشانی برای رفع مشكلات آبگرفتگی شهر رشت وارد عمل شده و مبادرت به تخلیه آب از برخی خیابان ها و میادین رشت از جمله در چهار راه میكائیل كرده است.

بهارمست گفت: بسیاری از مشكلات آبگرفتگی خیابان ها تا ظهر بر طرف شده و چند خیابان نیز مشكل دارند كه با كاهش بارندگی و اقدامات سریع در حال رفع شدن در چند ساعت آینده هستند.

سرپرست شهرداری رشت افزود: با اختصاص اعتبارات از سوی استانداری گیلان و بر طرف كردن نقاط بحرانی و در كنار آن اقدام همزمان لوله گذاری فاضلاب های سنتی و لایروبی ازسوی شركت آب و فاضلاب می توان مشكلات آبگرفتگی شهر رشت را در آینده بر طرف كرد.

بهارمست، نیمه كاره بودن اجرای طرح بهداشتی فاضلاب بانك جهانی و عدم تحویل آن به شهرداری را از جمله عواملی دانست كه مشكلات آبگرفتگی این شهر را مضاعف كرده است.

اداره كل هواشناسی استان گیلان نیز اعلام كرد: از زمان آغاز بارندگی ها تا ساعت 9و 30دقیقه صبح شنبه 62میلیمتر باران در شهر رشت باریده است.

همچنین بر اساس گزارش این هواشناسی در ساعت هفت و نیم صبح شنبه بادی با سرعت 37كیلومتر در ساعت در شهر رشت، 58كیلومتر در ساعت در شهر رودسر و 54كیلومتر در ساعت در شهرهای لاهیجان و انزلی جریان یافت.ك/3

619/ 603