۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 80910911
T T
۰ نفر
برگزيدگان جشنواره كتاب و رسانه ملي معرفي مي‌شوند

تهران - برگزيدگان'هفتمين جشن كتاب و رسانه ملي' و 'دوازدهمين جشنواره كتاب و رسانه برتر' فردا چهارشنبه معرفي و تجليل مي‌شوند.

در اين مراسم علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيدعباس صالحي معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و محمد اللهياري دبير بيست و يكمين دوره هفته كتاب سخنراني خواهند كرد.

دوازدهمين جشنواره كتاب و رسانه برتر امسال هم‌زمان با بيست‌و‌يكمين دوره هفته كتاب در 6 بخش يادداشت، گزارش، گفت‌و‌گو، خبر، معرفي كتاب و عكس برگزار شده است و آثار خبرنگاران حوزه كتاب از ابتداي شهريور سال 1391 تا پايان شهريور امسال در مطبوعات، خبرگزاري‌ها و نشريات كشور مورد بررسي داوران قرار گرفت.

آيين اختتاميه اين جشنواره چهارشنبه 29 آبان ماه از ساعت 18 در پژوهشكده فرهنگ و هنر معماري برگزار مي شود.



*برنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي در ايام هفته كتاب

دانشگاه آزاد اسلامي در ايام بيست و يكمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران برنامه هاي متنوعي را تدارك ديده است.

دانشگاه آزاد اسلامي در اين ايام، نمايشگاه هاي كتاب با ارائه تخفيف هاي ويژه، مسابقات كتاب خواني و انتخاب برترين هاي كتاب خوان، برگزاري جلسات نقد و بررسي كتاب با حضور نويسندگان، انتخاب كتابدار برتر از ميان واحدهاي دانشگاهي و ارائه مكان به ناشران خارج از دانشگاه براي برپايي غرفه فروش كتاب در دستور كار قرار داده است.

اين برنامه ها در تمامي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در سراسر كشور برگزار مي شود.



*برپايي نمايشگاه تخصصي كتاب ورزشي

نمايشگاه سه روزه تخصصي كتاب ورزشي از امروز به مدت سه روز ميزبان علاقمندان به كتابخواني است .

اين نمايشگاه در مجموعه فرهنگي ورزشي راقي در محله نارمك و با عرضه 300 كتاب در حوزه هاي ورزشي، تربيت بدني، سلامت، تندرسي و پزشكي برگزار مي شود.كتاب هاي عرضه شده در اين نمايشگاه با تخفيف 20 درصد ارائه مي شود.

نمايشگاه تخصصي كتاب ورزشي به مناسبت ايام بيست و يكمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران از سوي انجمن فرهنگي ناشران ورزشي و از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 18 و تا سي ام آبان ماه ميزبان علاقه مندان است.

بيست و يكمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار «كتاب آينه فرهنگ و فرزانگي» از 25 آبان ماه تا 2 آذرماه در سراسر كشور برگزار مي شود.



*نمايشگاه كتاب قيام حسيني در گلستان

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان با توجه به هم زماني هفته كتاب و ايام سوگواري سالار شهيدان امام حسين (ع) نمايشگاه كتاب با موضوع قيام حسيني برپا مي كند. رونمايي از كتاب با موضوع قيام حسيني و ايثار و شهادت از ديگر برنامه هاي مناسبتي اين استان است.

همچنين استان گلستان با برپايي 22 غرفه در يك مكان تمامي دستگاه هاي فرهنگي را در كنار يكديگر جمع كرده است تا دستاوردهاي خود را در زمينه كتاب به مخاطبان ارائه دهند. اين استان با همكاري سازمان تربيت بدني مسابقه ورزشي «جام كتاب» را نيز برگزار مي كند و به برگزيدگان كتاب اهدا خواهد كرد.

تجليل از كودكان و نوجوانان كتاب خوان، عضويت رايگان كتابخانه ها، تجليل از مطبوعات برتر در زمينه كتاب، مسابقه كتابخواني اينترنتي از ديگر برنامه هاي استان گلستان به شمار مي رود.



*توزيع كتابچه «كسب زندگي حسيني» در مازندران

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندران به مناسبت هفته كتاب، كارگاه ويراستاري، صفحه آرايي، آشنايي با مباني چاپ برگزار مي كند. از ديگر برنامه هاي اين استان مي توان به همايش تجليل از ناشران، اهداي كتاب به مدارس و مساجد، جلسات نقد و بررسي كتاب اشاره كرد.

در اين استان و به مناسبت ايام محرم كتابچه «كسب زندگي حسيني» را در سراسر استان توزيع كند. هم چنين برپايي مسابقه كتابخواني از كتاب حماسه حسيني تاليف شهيد مرتضي مطهري از ديگر برنامه هاي اين استان است.



*تقدير از نويسندگان و كتابداران برتر سيستاني

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سيستان و بلوچستان به مناسبت هفته كتاب از نويسندگان، محققان، كتابداران و خادمان فرهنگ كتابخواني تقدير مي كند. برپايي نمايشگاه كتاب، مسابقه كتابخواني، مسابقه خلاصه نويسي، جلسات نقد و بررسي كتاب، اهداي كتاب به مساجد و مدارس از ديگر برنامه هاي اين استان محسوب مي شود.



*تجليل از 5 ناشر برتر كرماني

استان كرمان شمالي به مناسبت هفته كتاب 64 برنامه برگزار مي كند كه از شاخص ترين آن ها مي توان به نمايشگاه بزرگ كتاب، برگزاري 9 مسابقه كتابخواني، 5 نشست نقد كتاب اشاره كرد. هم چنين اداره فرهنگ و ارشاد اين استان از 5 ناشر برتر استاني نيز در طول برگزاري هفته كتاب تجليل مي كند.

بيست و يكمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار «كتاب آينه فرهنگ و فرزانگي» تا دوم آذر ماه در سراسر كشور برگزار مي ‌شود.

فراهنگ **1630**1588