۱۸ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8091613
T T
۰ نفر
وزرای کشوراتحادیه اروپا باطرح قانون مهاجرت ازسوی فرانسه موافقت کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/18 سیاسی.اتحادیه اروپا.طرح پناهندگی.مهاجرت تهران - وزرای کشور اتحادیه اروپا با پیش نویس طرح اصلاح قانون مهاجرت در حوزه کشورهای این اتحادیه که از سوی فرانسه ارائه شده است ، موافقت کردند به گزارش گروه اخبار صوتی تصویری ایرنا شبکه خبری یورونیوز روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود، وزرای کشور 27 عضو اتحادیه اروپا ، پیش نویس طرح برخورد با مهاجران و متقاضیان پناهندگی در این کشورها را امضا کردند.
براساس این طرح ، فرانسه از شرط جنجالی وضع قانون اجبار یادگیری زبان و پذیرش فرهنگ کشور میزبان برای مهاجران و پناهندگان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صرف نظر کرده است .
با این حال در طرح پیش نویس قانون مهاجرت به این اتحادیه ، مساله رد پذیرش گروهی پناهندگی ازسوی مهاجران غیرقانونی حذف نشده است.
قرار است این طرح پیش نویس در اوایل ماه اکتبر طی نشست سران اتحادیه اروپا به تصویب نهایی برسد.
بنابراین گزارش، فرانسه پیش از آنکه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را از اول ماه جولای (11 تیرماه ) برعهده بگیرد، مخالفت خود را نسبت به اعطای پناهندگی گروهی به مهاجران غیر قانونی اعلام کرده بود.
در سال 2005 میلادی اسپانیا به 700هزار مهاجر غیرقانونی پناهندگی داده بود آلفردو پرز روبالکابا وزیرکشور اسپانیا ضمن ابراز خرسندی از طرح پیش نویس جدید فرانسه درمورد پناهندگی اظهار داشت، این امر برای ما بسیار مهم است که سیاست مشترکی در مورد مساله پناهندگی داشته باشیم.
برآورد می شود که نزدیک به 8 میلیون مهاجر غیرقانونی در اتحادیه اروپا بسر می برند.
صویر1565**1302** شماره 081 ساعت 12:49 تمام
۰ نفر