۴ آذر ۱۳۹۲، ۸:۲۹
کد خبر: 80920134
T T
۰ نفر

حرف حق ملت ایران در مذاكرات ژنو به كرسی نشست

۴ آذر ۱۳۹۲، ۸:۲۹
کد خبر: 80920134
حرف حق ملت ایران در مذاكرات ژنو  به كرسی نشست

ساری- ایرنا- نماینده مردم قائمشهر ، سوادكوه، سیمرغ ، جویبار وسوادكوه شمالی گفت:غیر نظامی بودن فعالیت هسته ای ایران در دستیابی به انرژی هسته ای حرف حق مردم ما است و توافق تیم مذاكره كننده در مذاكرات ژنو این حرف را به كرسی نشاند .

'كمال علیپور خنكدار' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: توافقنامه ایران و گروه 1+5 در ژنو، به جهانیان نشان داد كه ایران بدنبال تولید بمب اتم و استفاده نظامی از دانش هسته ای نیست ، و دستیابی به این انرژی حق تمامی كشورها و از جمله ملت و كشور ایران است .

وی ادامه داد : فشار استكبار جهانی نتوانست مانع موفقیت و حركت پیروزی بخش تیم مذاكره كننده در نشست ژنو 3 شود و داشتن اورانیوم غنی شده 20 درصد حق مسلم ما است.

نماینده مردم قائمشهر ، سوادكوه، سیمرغ ، جویبار وسوادكوه شمالی گفت: پیشرفت های سالهای اخیر چشمگیركشورمان در زمینه های علمی، صنعتی و فنآوری باعث شده تا دشمنان بدانند تحریم ها نمی تواند جلوی پیشرفت ملت آزاد ایران را بگیرد .

وی تلاش دشمنان برای توقف دستیابی ایران به انرژی هسته ای را بهانه ای از سوی آنان دانست كه برای جلوگیری از پیشرفت ایران دنبال می كنند .

وی با اشاره به كاربردهای زیاد انرژی صلح آمیز هسته ای در علم و صنعت آن را حق قانونی ایران دانست و اعلام كرد: داشتن انرژی هسته ای حق تمامی كشورها است و ایران نیز از این مقوله مستثنی نیست .

بگفته علیپور خنكدار توافق با ایران سبب رشد اقتصادی و رفع برخی از مشكلات غرب نیز می شود ./ك/3/

7329/402