۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۳
کد خبر: 80926217
T T
۰ نفر
شصت و سومین شهردار كلانشهر رشت مشغول به كار شد

رشت - ایرنا - مراسم معارفه شصت و سومین شهردار كلانشهر رشت روز پنجشنبه طی مراسمی در سالن مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء این شهر برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم كه غلامحسین تابش فر مدیركل امور شوراها و شهرداری های وزارت كشور ، محمدعلی نجفی استاندار گیلان، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، اعضای شورای اسلامی رشت و جمعی از مدیران ، معاونان و پرسنل شهرداری این شهر حضور داشتند ، 'محمدابراهیم خلیلی ' به عنوان شهردار كلانشهر رشت معرفی و از زحمات 'علی بهارمست' سرپرست این شهرداری قدردانی به عمل آمد .

رییس شورای اسلامی كلانشهر رشت در این مراسم در سخنانی گفت : اعضای شورای اسلامی كلانشهر شهر رشت با فراهم كردن زمینه های مساعد برآنند تا با شروع به كار شهردار جدید رشت بتوانند یك بار برای همیشه چالش های اساسی و تاریخی این شهر را مرتفع كنند .

'رضا جمشیدی چناری ' افزود : كلانشهر شهر رشت از ظرفیت های و پتانسیل های ارزشمندی برخوردار است كه مدیران شهری بایستی از این امكانات برای عمران و آبادانی این شهر بهره ببرند .

وی مشكل رودخانه های رشت را به عنوان چالش اساسی این شهر نام برد و اظهار داشت : دو رودخانه گوهررود و زرجوب به عنوان فرصتی برای شهر رشت ، اكنون به تهدید زیست محیطی تبدیل شده است .

رییس شورای اسلامی شهر رشت آبگرفتگی در اثر بارندگی را یكی دیگر از مشكلات شهر رشت عنوان و بیان كرد : رشت از 60 سال پیش از شبكه فاضلاب برخوردار بوده اما امروز با بارش بارندگی شهر پر از آب می شود .

وی با بیان این كه مركز دفن زباله سراوان از دیدگاه زیست محیطی یكی دیگر از چالش های موجود در شهر رشت به شمار می رود ، تصریح كرد : زباله سوز مدرن با رعایت تمام موازین فنی و كارشناسی در آینده نزدیك موجب می شود كه فضای زیبای سراوان برای رهاسازی زباله مورد استفاده قرار نگیرد.

جمشیدی به فعالیت دو هزار و 200 دستفروش در شهر رشت اشاره و بیان كرد: كارگروه ساماندهی دستفروشان شهر رشت تشكیل شده كه با كارشناسی های لازم مكانی برای فعالیت این قشر در نظر گرفته می شود.

وی به طرح مدیریت یكپارچه شهری اشاره و اظهار كرد : این طرح از مجلس به استان ها و مراكز كلان شهرها برای اعلام نظر فرستاده شده كه كار بسیار خوبی است .

جمشیدی در پایان یادآور شد : شهرداری كلانشهر رشت به تنهایی قادر به رفع مشكلات شهر رشت نیست و به همكاری و همدلی همگان نیاز دارد.

كلانشهر رشت دارای پنج منطقه شهرداری و حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت است.ك/2

7286/695