۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۱۵
کد خبر: 80940306
T T
۰ نفر

آموزش مهمترين راهكار پيشگيري از ايدز است

۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۱۵
کد خبر: 80940306
آموزش مهمترين راهكار پيشگيري از ايدز است

شهرري-ايرنا - مسوول كلينيك مشاوره بيماريهاي رفتاري شبكه بهداشت شهرستان ري گفت: آموزش از مهمترين راهكارهاي پيشگيري و انتقال بيماري ايدز است كه بايد در اين زمينه آموزش هاي جامع ارايه شود.

'محمد كمالي نيا' روز شنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: ايدز درمان قطعي ندارد و با استفاده از رعايت نكات بهداشتي و دارو مي توان طول عمر بيمار را افزايش داد و كيفيت زندگي آنان را بهبود بخشيد.

وي افزود: در همين راستا و همزمان با هفته اطلاع رساني ايدز، واحد پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي شبكه بهداشت و درمان شهرستان ري اقدام به برگزاري كلاس آموزشي ويژه بخشداران و دهداران كرد.

كمالي نيا تاكيد كرد: در اين دوره آموزشي بيش از 35 نفر از بخشداران و دهداران شهرستان با بيماري ايدز و راههاي انتقال و همچنين روش هاي چگونگي تشخيص به موقع بيماري، ارايه درمان هاي مناسب و طرق جلوگيري از شيوع اين بيماري آشنا شدند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر 101 مركز مشاوره بيماريهاي رفتاري در كل كشور فعاليت دارد، اظهار كرد: با خدماتي كه در چنين مراكز ارائه مي شود، مهم شناسايي افراد مبتلا و ناقل است تا بدين وسيله از گسترش اين بيماري جلوگيري شود.

مسوول كلينيك مشاوره بيماريهاي رفتاري شبكه بهداشت شهرستان ري، دسترسي سريع عموم مردم براي تشخيص به موقع بيماري، آزمايش رايگان، ارايه خدمات درماني و مشاوره اي و آموزشي به خانواده مبتلايان و ارايه وسايل پيشگيري بطور رايگان را از عمده وظايف اين مراكز عنوان كرد.

كمالي نيا با بيان اينكه 219 پايگاه مشاوره بيماريهاي رفتاري نيز در سطح كل كشور فعال است افزود: در شهرستان ري يك كلينيك در اين زمينه فعال است كه با شناسايي افراد مشكوك و پر خطر خدمات مشاوره اي و آموزشي لازم را به آنان ارايه خواهد كرد.

مسوول كلينيك مشاوره بيماريهاي رفتاري شبكه بهداشت ودرمان شهرستان ري تاكيد كرد: بيماري ايدز درمان قطعي ندارد ولي مي توان با مراقبت، از گسترش آن جلوگيري كرد و بايد همواره بدانيم كه يك فرد مبتلا نيز حق دارد زندگي سالمي داشته باشد و نبايد به صرف بيمار بودن او را از جامعه طرد كنيم.

1724/1194