۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۵
کد خبر: 80943611
T T
۰ نفر
رييس شوراي سياست گذاري و برنامه ريزي تامين منابع علمي منصوب شد

تهران- ايرنا- وحيد احمدي معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري ، سيروس عليدوستي را به عنوان رييس شوراي سياست گذاري و برنامه تامين منابع علمي منصوب شد.

به گزارش ايرنا از پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران ، سيروس عليدوستي رييس پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران است .

در حكم دكتر احمدي آمده است : اميدواريم در دوره مسئوليت شاهد اثر بخشي فعاليت هاي شورا در تامين به موقع و مناسب منابع علمي مورد نياز دانشگاه ها ، پژوهشگاه ها و موسسات علمي كشور باشيم .

دبيرخانه اين شورا از سال 1389 در پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران است .

دبيرخانه شوراي سياست گذاري و برنامه ريزي تامين منابع علمي با توجه به لزوم مشاركت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور در نحوه انتخاب و تامين منابع اطلاعاتي مورد نياز كاربران دانشگاهي و به منظور رعايت صرفه و صلاح در خريد ، اشتراك و بهره برداري از منابع اطلاعات علمي تشكيل شده است .

ماموريت اصلي اين شورا ايجاد هماهنگي و وحدت رويه ميان دانشگاه ها در زمينه انتخاب ، تامين و دسترسي به منابع علمي ، افزايش سطح تصميم سازي ها درست در حيطه تامين منابع علمي مورد نياز دانشگاه ها ، نهادينه كردن فرهنگ اشتراك منابع علمي در دانشگاه ها و رعايت صرفه و صلاح در خريد اشتراك و و بهره برداري از منابع اطلاعات علمي از طريق مذاكره و انعقاد قرارداد به نمايندگي دانشگاه ها با ناشران بين المللي است .

علمي (1)**1354**1599
۰ نفر