۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۰
کد خبر: 80948033
T T
۰ نفر
بارش سنگين برف تردد دراغلب استان هاي شمالغرب كشورمان را كند كرده است

گروه شهرستانها - ايرنا - بارش سنگين برف كه از شب گذشته با ورود يك سامانه بارشي در بخش هاي وسيعي از استان هاي آذربايجان غربي، شرقي ، اردبيل ، زنجان و كردستان آغاز شده است، موجب بسته شدن برخي از راههاي ارتباطي شده و در بعضي از مناطق به تعطيلي مدارس انجاميده است.

رييس اداره پيش بيني هواشناسي استان آذربايجان غربي قبل از ظهر روز پنجشنبه به خبرنگار ايرنا گفت:اكنون برف در سراسر استان به خصوص در نواحي شمالي با شدت در حال باريدن است و در شهرهاي ماكو، خوي، پيرانشهر و سردشت شدت بارش ها زياد است.

مهدي صابري گفت: از صبح امروز نيز شدت بارش ها در نواحي جنوبي استان بيشتر شده و پيش بيني مي شود تا اواخر امشب اين بارندگي ها ادامه داشته باشد.

بگفته وي ارتفاع برف در محدوده مناطق شهري اروميه در حال حاضر به حدود 40 سانتيمتر رسيده كه سنگين ترين برف سال هاي اخير است.

بارش برف در آذربايجان غربي موجب تعطيلي مدارس و برخي دانشگاه هاي اين استان و بروز مشكلاتي در تردد در سطح شهرها، جاده ها و گردنه هاي برف گير شده است.

مسوولان راهداري آذربايجان غربي نيز با اعلام بارش در كليه محورها و گردنه هاي استان به رانندگان توصيه كرده اند ضمن به همراه داشتن زنجير چرخ با سرعت مطمئنه در مسيرهاي مواصلاتي حركت كنند و در صورت امكان از سفرهاي غير ضروري در محورهاي مواصلاتي و سطح شهرها پرهيز كنند.

از شهرستان مهاباد در جنوب آذربايجان غربي نيز خبر مي رسد بر اثر بارش سنگين برف از نخستين ساعات بامداد روز پنجشنبه جريان برق شهر مهاباد به طور كامل قطع و سيستم گرمايشي منازل و اداراتي كه نياز به برق دارند خاموش شده است و نانوايي هاي شهر نيز سحرگاه امروز موفق به پخت نان نشده اند.

رييس اداره راه و شهرسازي مهاباد گفت: ارتفاع برف در گردنه 'زمزيران' در محور سردشت - مهاباد به بيش از يك و نيم متر رسيده است.

جلال محمدي روز پنجشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: بارش برف كه از شب چهارشنبه در اين شهرستان آغاز شده هم اكنون در تمامي محورهاي مواصلاتي مهاباد به شدت ادامه دارد و موجب اخلال در رفت و آمد خودروها شده است.

بر اساس گزارش خبرنگار ايرنا از تبريز، رييس پليس راه هاي استان آذربايجان شرقي نيز اعلام كرد: تردد هرگونه وسيله نقليه بدون زنجير چرخ در جاده هاي اين استان ممكن نيست.

سرهنگ حسن فرجي روز پنجشنبه با بيان اين كه اكنون بارش برف و كولاك شديد در تمام محورهاي استان ادامه دارد، اظهار كرد: به همين علت محدوديت ديد در جاده ها حاكم بوده و عبور و مرور خودروها به كندي صورت مي گيرد.

خبرنگار ايرنا از اردبيل هم گزارش داده است كه با رخنه موج تازه اي از هواي سرد و ناپايدار از شب گذشته قسمت هاي وسيعي از اين استان زير بارش برف قرار گرفته و به دنبال آن سرماي هوا به منفي هشت درجه سلسيوس (سانتيگراد) در ايستگاه مركزي اردبيل رسيده است.

ارتفاع برف در جاده هاي كوهستاني و گردنه هاي استان اردبيل نيز نسبتا سنگين گزارش شده است و خبرهاي رسيده از شهرستان هاي سرعين ؛ نمين و نير، از ريزش برف و حاكميت هواي سرد در اين مناطق حكايت دارد.

بنابر گزارش خبرنگار ايرنا از آستارا بارش برف سنگين در ارتفاعات كوهستاني غرب گيلان، تمامي مناطق مرتفع را سفيدپوش كرده و موجب مختل شدن و كندي تردد خودروها در گردنه هاي حيران و اسالم و محورهاي ارتباطي اين مناطق شده است.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان كردستان هم از بسته شدن راه 200 روستاي اين استان به دليل بارش سنگين برف و كولاك خبر داد.

محمد راشد مدرس گرجي روز پنجشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: بارش برف و كولاك از شامگاه چهارشنبه در استان كردستان آغاز شد و راه 200 روستا در شهرستان هاي سقز، بانه، ديواندره، كامياران و مريوان بسته شده است.

وي با اشاره به اين كه گروههاي راهداري مشغول برفروبي و بازگشايي راهها هستند، افزود: بر اساس پيش بيني هواشناسي بارش برف و كولاك ادامه خواهد داشت .

مسوول مركز مديريت راه هاي استان زنجان هم امروز گفت: هم اكنون به خاطر ريزش برف و وقوع كولاك تردد خودروها در محور ارتباطي زنجان- تخت سليمان و همچنين گردنه ها و محورهاي سخت گذر با زنجير چرخ امكان پذير است.

مسعود خوشكام افزود: گردنه قلي كندي در محور زنجان - دندي ، گردنه خانچاي در محور زنجان - طارم ، گردنه دهجلال در محور سلطانيه - خدابنده و گردنه سازين در محور ارتباطي خدابنده - همدان ، ريزش برف و كولاك استفاده از زنجير چرخ را اجباري كرده است.

مسوولان راهداري با تاكيد بر خودداري از مسافرت هاي غيرمجاز استفاده از زنجير چرخ و داشتن امكانات لازم براي سفرهاي زمستاني را براي كساني كه مجبور به مسافرت هستند ، ضروري اعلام كردند.

گزارش هاي رسيده از استان هاي مركزي ، همدان و لرستان نيز حاكي است بارش برف در اين مناطق نيز آغاز شده است و اگر چه راههاي مواصلاتي در اين استان ها باز است اما تردد در آنها به كندي جريان داد.

1104
۰ نفر