۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴
کد خبر: 80951764
T T
۰ نفر
سروستان به منطقه ویژه اقتصادی نفت و گاز تبدیل شود

شیراز- ایرنا- فرماندار شهرستان سروستان گفت: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت‌های موجود، شهرستان سروستان قابلیت تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی نفت و گاز را دارد.

احسان خازن ، روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: وجود پتروشیمی بزرگ سروستان، استقرار و احداث دومین پالایشگاه استان ، 12حلقه چاه موجود در میدان های نفتی این شهرستان وعبور دوخط لوله اصلی گاز كشور ازجمله قابلیت های این شهرستان برای تبدیل شد به منطقه ویژه اقتصادی نفت و گاز است.

وی افزود:همچنین احداث بزرگترین شهرك صنعتی استان، وجود منابع ملی دراین منطقه برای واگذاری به سرمایه گذاران، جاده ترانزیت شیراز - بندرعباس، شیراز كرمان و شرق فارس می‌تواند سروستان را به یك منطقه ویژه اقتصادی نفت و گاز تبدیل كند.

فرماندار سروستان با بیان این كه تبدیل این شهرستان به منطقه ویژه اقتصادی نفت و گاز یك ضرورت است افزود: اگر چه تبدیل شدن به منطقه ویژه گاز و نفت استان ممكن است چندین سال به طول انجامد اما باید هرچه زودتر اقدامات لازم دراین زمینه برای تحقق این امر درشهرستان انجام شود.

خازن اظهاركرد: با توجه به وضعیت كشور و مدیریت مدبرانه دولت تدبیر و امید، با در كنارهم قراردادن چند پروژه خاص برای این شهرستان، آینده بسیار روشنی در كوتاه مدت برای شهرستان سروستان رقم خواهد خورد.

وی اضافه كرد: پروژه چهاربانده شدن سروستان - فسا، تكمیل پروژه شیراز- سروستان، عبور راه آهن شیراز - گلگهر، پروژه شهرك صنعتی شماره دو و پروژه انتقال پساب شیراز به دشت سروستان می تواند نوید بخش آینده ای بسیار روشن برای این شهرستان باشد.

خازن دربخش دیگری از سخنان خود بااشاره به راه اندازی انجمن پسته درشهرستان سروستان ادامه داد: این مهم با هدف حمایت از پسته كاران شهرستان انجام شده و با پیگیری‌های انجام شده بیش از 15 میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به پسته كاران اختصاص یافته است.

شهرستان سروستان در فاصله 80 كیلومتری شرق شیراز واقع شده است.ك/3

7382 /679