۱ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8095224
T T
۰ نفر

ترکیه با همکاری آلمان زیردریایی تولید می کند

۱ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8095224
ترکیه با همکاری آلمان زیردریایی تولید می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/01 کلیات.زیردریایی.نیروی دریایی.ترکیه - آلمان آنکارا - وجدی گونول وزیر دفاع ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد: براساس تصمیم شورای کمیته اجرایی صنایع دفاعی ترکیه طرح 5/2 میلیارد یورویی تولید شش فروند زیردریایی مدرن برای نیروی دریایی این کشور با همکاری آلمان به زودی اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، وجدی گونول این مطلب را بعد از اجلاس کمیته اجرایی صنایع دفاعی ترکیه در آنکارا که به ریاست رجب طیب اردوغان نخست وزیر و با شرکت ژنرال یاشار بیوک آنیت رییس ستاد فرماندهی ارتش و وجدی گونول وزیر دفاع ترکیه تشکیل شد، در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد.
وی گفت: از سه گروه از شرکت ها برای اجرای این طرح پیشنهاد دریافت شده است که در نهایت تصمیم گرفته شد این پروژه با همکاری ترکیه به گروه شرکت های آلمانی واگذار شود.
وزیر دفاع ترکیه افزود: قرار است به زودی مذاکرات برای انعقاد قرارداد این طرح بزرگ با شرکت های ذیربط آغاز شود.
به گفته گونول، در قالب این طرح 5/2 میلیارد یورویی شش فروند زیردریایی مدرن با قابلیت 50 روز فعالیت در زیر دریا و طی مسافت 20 هزار کیلومتر در تاسیسات صنایع کشتی سازی نظامی ترکیه در گولجوک تولید خواهد شد.
او اضافه کرد: 80 درصد این زیردریایی ها که از نوع 214 خواهد بود، با استفاده از امکانات صنایع داخلی ترکیه تولید خواهد شد و نزدیک به 20 درصد سیستم الکترونیکی آن نیز توسط نهادهای مختلف سازمان صنایع دفاعی ترکیه تولید می شود و در زیردریایی ها نصب خواهد شد.
گونول اولین تاریح تحویل این زیردریایی ها را سال 2015 میلادی اعلام کرد وزیر دفاع ترکیه گفت: گروه شرکت های آلمانی برای ساخت این زیردریایی ها برای اولین بار فناوری ساخت زیردریایی ها را به تاسیسات کشتی سازی گولجوک ترکیه منتقل خواهد کرد.
او گفت: در صورت مثبت شدن مذاکرات با شرکت های آلمانی، با پاکستان نیز در زمینه تولید این نوع زیردریایی ها همکاری خواهد شد.
گفتنی است، شرکت های اسپانیایی، آلمانی و فرانسوی در مناقصه ساخت زیردریایی ها برای نیروی دریایی ترکیه شرکت کرده بودند.
این زیردریایی ها در صورت لزوم توانایی تولید اکسیژن از آب دریا را برای مسیرهای طولانی در زیر دریا خواهند داشت .
بدین ترتیب زیردریایی های یاد شده تا هنگام در اختیار داشتن آذوقه می توانند در زیر آب بمانند.
خاورم 1415**230**2011** شماره 169 ساعت 17:15 تمام
۰ نفر