۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۷:۵۰
کد خبر: 80956601
T T
۰ نفر
توسعه صنعت گردشگري منجر به رشد و توسعه اقتصادي استان كردستان مي شود

سنندج - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان گفت: اگر صنعت گردشگري در اين استان توسعه و ارتقاء يابد مي تواند دو برابر جمعيت استان را از نظر اقتصادي تأمين نمايد و به رشد اقتصادي استان كمك كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فرهاد ميمنت آبادي شامگاه سه شنبه در جمع فعالان گردشگري استان كردستان در سنندج، توسعه و تقويت صنعت گردشگري در كردستان را در گرو ايجاد زيرساخت ها و طرح هاي توسعه گردشگري و جذب سرمايه گذار در استان دانست.

وي به پيشينه تاريخي كردستان اشاره كرد و گفت: كردستان در مسير دروازه ايران و قديمي ترين سكونتگاه اين سرزمين است و توانسته مرزداران غيور و فرهنگ و تمدني غني از خود به جاي بگذارد و ميراث معنوي استان كردستان دستمايه گرانبهايي از گذشتگان ماست كه در اين منطقه به جاي مانده است.

وي اظهار كرد: آداب و رسوم منطقه كردستان، زبان و گويش آنها، امنيت پايدار و همچنين وجود جاذبه هاي گردشگري طبيعي در منطقه و هنرهاي صنايع دستي باعث مي شود كه زمينه هاي مناسب جذب گردشگر در استان فراهم شود و ما شاهد ورود گردشگر داخلي و خارجي به استان كردستان باشيم.

وي به وجود يك سري آثار و بناهاي تاريخي همچون غار كرفتو و قلعه زيويه در استان كردستان اشاره كرد و گفت: غار كرفتو يكي از آثار منحصر به فرد و دستكند گذشتگان ماست كه مي تواند به عنوان يك اثر جهاني در فهرست آثار جهاني به ثبت برسد و ما نيز با ايجاد زير ساخت هاي مناسب در اين منطقه مي توانيم انتقال دهندگان فرهنگ و تاريخ و آداب و رسوم اين منطقه به دنيا باشيم.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان،در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه در استان كردستان 32 رشته صنايع دستي وجود دارد كه 21 رشته آن خاص استان است، گفت: هشت اثر نيز داراي مهر اصالت يونسكو و منحصر به هنرمندان كردستاني هستند.

ميمنت آبادي اظهاراميدواري كرد: با همت تمام همكاران و تلاشگران عرصه گردشگري و تامين زير ساخت هاي مناسب، بتوانيم جذابيت ها و امكانات خدادادي استان كردستان را بهتر به گردشگران و مسافران داخلي و خارجي معرفي كنيم و زمينه هاي جذب گردشگر را در استان فراهم نماييم.ك/3

7346/533