۲ دی ۱۳۹۲، ۹:۴۸
کد خبر: 80963582
T T
۰ نفر

كرمان در اربعين حسيني سوگوار شد

۲ دی ۱۳۹۲، ۹:۴۸
کد خبر: 80963582
كرمان در اربعين حسيني سوگوار شد

كرمان - ايرنا - مردم سراسر استان كرمان در اربعين حسيني يكپارچه به سوگ نشستند و براي مظلوميت اباعبدالله الحسين (ع) و يارانش عزاداري مي كنند.

به گزارش ايرنا، مردم مومن، ولايتمدار و دوستدار اهل بيت (ع) روز دوشنبه همزمان با بيستم ماه صفر و چهلم شهادت امام حسين (ع) و اصحاب باوفايش در دشت نينوا با حضور در هيات هاي مذهبي، مساجد، حسينيه ها و مجالس عزاداري امام حسين (ع) به عزاداري و سينه زني مي پردازند.

مردم در سوگ اين مظلوميت بزرگ و همچنين اسارت اهل بيت و شهادت ياران و خانواده سيد الشهدا (ع) اشك ماتم مي ريزند و 'يا حسين' مي گويند.

عزاداري هاي باشكوه اربعين حسيني در حالي در جاي جاي استان برگزار شده كه چند روزي است هوا بسيار سرد است اما اين هواي سرد از گرمي و شور عزاداري ها نكاسته است.

عده اي از مردم از عزاداران حسيني با چاي گرم پذيرايي مي كنند.

پرچم هاي سرخ و سياه كه از ابتداي ماه محرم در بسياري از مكان ها برافراشته شده، همچنان در اهتزاز است و مردم بار ديگر در چهلمين روز شهادت امام حسين (ع) سياه پوش شده اند.

قرائت زيارت عاشورا، زيارت اربعين و دعاي فرج امام زمان (عج) از جمله ادعيه اي است كه در اين روز خوانده مي شود و عزاداران اين روز را به ولي عصر (عج) تسليت مي گويند.

همچنين امروز قرار است به بهانه اربعين حسيني در شهرستان هاي قلعه گنج و منوجان چهار شهيد گمنام تشييع و به خاك سپرده شوند.ك/2

7443/8154/2624