۲ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸
کد خبر: 80963680
T T
۰ نفر

يزد - ايرنا - دارالعباده يزد در اربعين سيد و سالار شهيدان عالم حضرت اباعبدالله الحسين (ع) روز دوشنبه غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مردمان مومن و ولايتمدار در يزد و مناطق تابعه استان از شب گذشته با برپايي مجالس و محافل عزاداري و سوگواري در اربعين شهداي مظلوم دشت نينوا اشك ماتم ريختند .

دستجات عزادار و هيئات مذهبي به صورت منظم و گسترده در سطح معابر و خيابان ها و همچنين تجمع در مساجد و امامزادگان به نحو باشكوهي به سوگواري پرداختند .

در برخي از مناطق استان يزد بر اساس يك سنت ديرينه نيز آيين نخل برداري و شبيه گرداني با حضور خيل عظيم عزاداران حسيني برگزار مي شود .

تهيه غذا و آش و همچنين ساير نذورات و توزيع بين مردم و بخصوص دستجات سينه زن و زنجيرزن و عزاداران حسيني از ديگر برنامه هاي اربعين حسيني در دارالعباده يزد است .

در اكثر 50 بقاع متبركه و امامزادگان استان يزد برنامه قرائت دعاي معنوي و روحبخش زيارت اربعين با شركت پرشور مردم متدين و عاشقان مكتب ثارالله برگزار مي شود .

برپايي خيمه هاي معرفت حسيني از بخش هاي مهم روز اربعين در يزد و مناطق تابعه مي باشد كه توسط اداره كل اوقاف و امور خيريه در روز اربعين صورت مي گيرد .

همه جاي دارالعباده يزد رنگ عزا و ماتم به خود گرفته ومردم با حضور در مجالس و محافل عزاداري و سوگواري ، ضمن بيعت با حضرت امام حسين (ع) و ياران و اصحاب با وفاي ايشان بر استمرار راه سرخ شهادت و مقاومت تاكيد مي كنند .

در اكثر محافل و مجالسي كه به مناسبت روز اربعين در دارالعباه يزد برگزار مي شود، كارشناسان مذهبي و سخنرانان و مبلغان ديني به تبيين حادثه بزرگ كربلا و درس ها و عبرت هاي عاشورا و فلسفه قيام امام حسين (ع) مي پردازند. ك/3

7536/1968/508
۰ نفر