۲ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷
کد خبر: 80963694
T T
۰ نفر

شهرري - ايرنا - امام هادي (ع) فرمودند: هركس قبر حضرت عبدالعظيم حسني(ع) را در ري را زيارت كند به مثابه آن است كه قبر امام حسين (ع) را در كربلا زيارت كرده، عاشقانه و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت با حضور در كربلاي ايران در سوگو فرزند رسول خدا خون گريستند.

به گزارش ايرنا، مراسم اربعين سالار شهيدان امام حسين (ع)صبح امروز /دوشنبه/ همزمان با سراسر جهان اسلام در حرم مطهر حضرت عبدالعظيم (ع) و امام راحل با حضور عاشقان و علاقه مندان به اهل بيت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

شهرري مملو از عزاداراني است كه امروز نتوانستند در كربلاي حسيني حضور يابند و خود را به كربلاي ايران و حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني (ع) رسانده تا با قافله آل الله در اربعين سيد الشهدا و ياران با وفايش به سوگ بشينند.

مردم پايتخت ايران اسلامي همدل با كاروان حضرت زينب (س) و امام سجاد(ع) از ساعات ابتداي روز با پاي پياده از اقصي نقاط استان تهران به طرف حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) به صورت خودجوش حركت كردند.

همه مردم ايران اسلامي امروز با پاي دل به كربلا معلي رفتند تا بار ديگر ضمن عرض تسليت به عقيله بني هاشم با امام عصر تجديد پيمان ببندند كه دست از ياري فرزند رسول الله برنخواهند داشت و راه كاروران حسيني را ادامه خواهند داد.

عزاداران حسيني با راه‌اندازي دسته‌هاي سينه‌زني از خيابانهاي منتهي به حرم عبور كرده و وارد صحن مطهر حضرت عبدالعظيم مي شوند.

فريادهاي 'لبيك يا حسين'، 'لبيك يا ابوالفضل' و 'يا زينب' سوگواران در صحن مطهر طنين‌انداز شده و فضاي معنوي اين بارگاه ملكوتي را دو چندان كرده و تا ظهر امروز اين حضور به اوج معنوي خود خواهد رسيد.

در حرم حضرت عبدالعظيم پير غلامان و مداحان اهل بيت با چهره‌هاي اندوهگين اشعاري از اسيري زينب و فرزندان امام حسين (ع)قرائت و زايران حضرت را در غم كشته شدن اين سلاله پيامبر گرامي گريستند.

چند سالي است كه سنت حسنه زيارت اربعين حسيني با پاي پياده سيل مشتاقان و شيعيان حضرتش را از سراسر دنيا به سمت كربلا كشانده است.

اربعين حسيني، جويبار هميشه جاري عاشورا روز شهادت حماسه سازان و اربعين روز زيارت مرقد مطهر عاشقاني است كه در راه خدا سر به نيزه شدند. عاشورا، خروش خون حسين(ع) است و اربعين پژواك اين فرياد ظلم شكن است.

عاشورا و اربعين، نقطه ابتدا و انتهاي عشق نيست؛ بلكه چله عارفانه تشيع سرخ علوي است.

عاشورا تا اربعين، نقطه اوج عشق حسيني است و در اين چهل روز، حسين بن علي(ع) تنها سخن محافل است تا در طول عمر انسان، بهانه بيداري و ظلم‏ستيزي مردم آزاده جهان باشد.

آري! از هر كجاي شهرمان به قصد همراهي، همنوايي و همگامي با زائران كربلاي حسيني عليه السلام با پاي پياده به راه مي افتيم به سمت 'قبله تهران'، حرم ملكوتي سيدالكريم حضرت عبدالعظيم حسني.

در راستاي بزرگداشت اربعين حسيني قافله پياده عزاداران حسيني در روز اربعين از آستانه مقدس امامزاده حسن (ع ) حركت كرده و تا آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع ) به عزاداري پرداختند.

به مناسبت اربعين سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله (ع) مراسم عزاداري و سينه‌زني با حضور همه هيئت‌هاي مذهبي در روز اربعين در آستان مقدس امامزاده حسن (ع ) برگزار شد.

عزاداران حسيني در روزاربعين بعد از قرائت زيارت عاشورا از آستانه مقدس امامزاده حسن (ع ) به سوي حرم مطهر سيدالكريم (ع) در شهرري حركت كردند.

همچنين عاشقان و زائران سالار شهيدان با برگزاري مراسم عزاداري و سينه زني در روز اربعين پياده از مسيرهاي امامزاده حسن (ع )، سرپل امامزاده معصوم، ميدان گمرك، راه آهن، شوش، فدائيان اسلام عبور تا نماز ظهر اربعين را در آستانه مقدس حضرت عبدالعظيم (ع ) اقامه كنند.

مسوول ستاد پياده رويي اربعين حسيني آستان مقدس امامزاده حسن (ع ) در حاشيه اين مراسم در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود:امام حسين(ع) با قيام و از دست دادن جانش جلوي بزرگترين انحرافات كه در سيره پيامبر(ص) و دين خدا ايجاد شده بود را گرفت.

'محمد حبيبيان' با بيان اينكه اين كار با هدف عرض تسليت به ساحت مقدس امام عصر(عج) صورت مي‌گيرد، گفت: اقامه عزاداري تفسير كلام نوراني امام راحل است كه فرمود' اسلام به بركت همين محرم و صفر است كه زنده مانده است'.

همچنين به گزارش خبرنگار ايرنا، از حرم مطهر بنيانگذار انقلاب اسلامي نيز حاكي است كه دسته‌هاي عزادار در صحن مطهر امام راحل سينه ‌زني و مداحان اهل بيت عصمت و طهارت مرثيه‌سرايي مي كنند.

زايران حرم مطهر امام راحل دسته دسته در صحن مطهر گرد هم آمده و زيارتنامه امام راحل، زيارت اربعين و عاشورا را قرائت كردند.

مراسم اربعين حسيني در مساجد، حسينيه ها، امامزاده ها، گلزار شهدا، تكايا و شهرهاي حسن‌آباد، قيامدشت، باقرشهر و كهريزك در مصلاي اين شهرها با حضور امامان جمعه و جماعت و اقشار مختلف مردم در حال برگزار است.

1724/687/564/
۰ نفر