۳ دی ۱۳۹۲، ۹:۰۳
کد خبر: 80964374
T T
۰ نفر
كشیش كلیسای ارومیه: ایران امن ترین كشور برای اقلیت های دینی است

ارومیه - ایرنا - كشیش كلیسای شرق آشور ارومیه گفت: برخلاف قطعنامه ضد ایرانی سازمان ملل، ایران اسلامی امن ترین كشور برای اقلیت های دینی است.

داریاووش عزیزیان روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: توجه جمهوری اسلامی به اقلیت های دینی و تلاش نظام و دولت ایران برای اعتلای علمی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی مسیحیان در هیچ یك از كشورهای جهان نظیر ندارد.

وی اضافه كرد: اقلیت های دینی گردهمایی ها و آیین های مختلف مذهبی خود را با حضور مسیحیان كشورهای جهان ، بی هیچ دغدغه و محدودیتی در ایران اسلامی برگزار می كنند و جمهوری اسلامی نه تنها نسبت به این نوع اجلاس ها و آیین ها مخالفتی نشان نمی دهد، بلكه زمینه های برگزاری هر چه بهتر آنها را فراهم می كند.

كشیش عزیزیان خاطرنشان كرد: بسیار مضحك است كه برخی كشورهای اروپایی و آمریكایی كه خود موانع و محدودیت های زیادی را برای اقلیت های دینی و قومی فراهم می كنند، جمهوری اسلامی را به نقض حقوق اقلیت ها متهم كنند.

وی یاد آوری كرد: كشورهایی كه پول و تجهیزات برای گروه های افراطی و تروریستی فراهم می كنند تا در كشورهای منطقه مسیحیان و مسلمانان را به خاك و خون بكشند ، حق ندارند دم از حقوق بشر بزنند.

كشیش عزیزیان اضافه كرد: آزادی عمل و شور و نشاط جامعه مسیحیان ایران اعم از آشوری، كلدانی و ارمنی برای مسیحیانی كه از دیگر كشورهای جهان به ایران می آیند باوركردنی نیست ، مسافران خارجی باور نمی كنند كه مسیحیان ایران در حقوق اجتماعی با مسلمانان یكسان و برابر باشند.

كشیش كلیسای شرق آشور ادامه داد: اقلیت های دینی به لحاظ حقوقی نیز از آزادی عمل كامل برخوردارند و در مسائلی از قبیل ازدواج، طلاق، ارث به شریعت خود عمل می كنند و محاكم قضایی نیز احكام مربوط به شریعت مسیحیت را به رسمیت می شناسد.

وی با تقدیر از مسوولین و مقامات نظام جمهوری اسلامی تاكید كرد: مسیحیان ایران هرگز خود را اقلیتی جدا از جامعه ایران نمی دانند ، بلكه خود را مجموعه ای از ملت بزرگ ایران می دانند، چنانكه در هست سال دفاع مقدس دركنار برادران مسلمان خود با تقدیم شهداء و جانبازان زیادی به دفاع از میهن خود برخاسته اند.

كشیش عزیزیان ادامه داد: اقلیت های دینی بی اعتنا به یاوه گویی های دشمنان دركنار دیگر هموطنان به زندگی خود ادامه داده و درغم و شادی كشور سهیم خواهند بود.

وی افزود: تلاش دشمنان برای تفرقه افكنی بین مردم ایران راه به جایی نخواهد برد و همواره مغلوب اتحاد و انسجام ملت ایران خواهند شد.

8135/583/245
۰ نفر