۴ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۵۲
کد خبر: 80967075
T T
۰ نفر

پاپ بر دوری از خشونت تاكید كرد

۴ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۵۲
کد خبر: 80967075
پاپ بر دوری از خشونت تاكید كرد

تهران - ایرنا- پاپ فرانسیس اول رهبر كاتولیك های جهان در برابر هزاران نفر در واتیكان كه به مناسبت عید میلاد حضرت مسیح (ع) گرد آمده بودند ضمن تاكید بر برادری و دوری از خشونت خواستار برقراری كمك های بشردوستانه به مردم سوریه شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس چهارشنبه از واتیكان گزارش داد كه رهبر كاتولیك های جهان در سخنان خود حضرت مسیح (ع) را 'نوری كه تاریكی را به روشنایی' مبدل می كند، توصیف كرد.

این اولین مراسم 'پاپ فرانسیس' در مقام رهبر كاتولیك های جهان بود.

پاپ فرانسیس رهبر كاتولیك های جهان در نخستین نطق خود در آستانه مراسم جشن كریسمس، خواستار دسترسی كمك های بشردوستانه به سوریه شد.

همچنین شبكه تلویزیونی سی.ان.ان نیز در گزارشی سخنرانی پاپ را بطور مستقیم پخش كرد.

براساس این گزارش، پاپ در نطق خود كه در واتیكان ایراد كرد به درگیریها و خشونت ها در سراسر جهان از جمله منطقه خاورمیانه و آفریقا اشاره كرد.

پاپ ضمن آنكه خواستار دسترسی كمك های بشردوستانه به سوریه و هماهنگی و سازگاری اجتماعی در سودان جنوبی شد.

پاپ فرانسیس با نام اصلی 'خورخه ماریو برگولیو' متولد كشور آرژانتین به دنبال كناره گیری پاپ بندیكت شانزدهم، در مورخ 13ماه مارس 2013 به این سمت برگزیده شد.

كاتولیك های جهان هر سال در 25 دسامبر (4 آذرماه) تولد حضرت مسیح (ع) را كه به 'كریسمس' معروف است جشن می گیرند. مسیحیان ایران معتقدند كه حضرت مسیح شش روز پس از سال نو میلادی چشم به جهان گشوده است.

مترجمام **1302** 1533**1337