۴ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۱۳
کد خبر: 80967215
T T
۰ نفر
بيش از 25 هزار نفر در گناباد از نظر چشم و دندان مورد غربالگري قرار گرفتند

گناباد - ايرنا - رييس دانشگاه علوم پزشكي گناباد گفت: با هدف شناسايي گروه‌ هاي هدف براي استفاده از خدمات پزشكي 'خيريه نورآوران سلامت' بيش از 25 هزار نفر توسط بهورزان اين شهرستان از نظر چشم و دندان غربالگري شدند.

دكتر رضا احمدي روز چهارشنبه درجمع تعدادي از اهالي روستاي بيمرغ محل استقرار گروه هاي تيم درماني خيريه نورآوران سلامت افزود: به منظور شناسايي افراد نيازمند براي استفاده از خدمات اين بنياد خيريه، افراد مختلف در سه گروه توسط بهورزان شهرستان گناباد غربالگري شدند.

وي گفت: در اجراي اين طرح 11هزار و 200 نفر بالاي 40 سال، سه هزار و 500 دانش آموز و 9 هزار و 500 نفر از زنان 10 تا 49 سال براي ارائه خدمات چشم‌ پزشكي و دندانپزشكي غربالگري شدند.

وي اظهار داشت: از اين تعداد 12 هزار و 500 نفر براي بررسي و درمان شناسايي شدند.

وي، دسترسي به خدمات بهداشتي درماني مناسب، استفاده از تجهيزات و امكانات پزشكي و استفاده از توان پزشكان و جراحان مجرب را رسالت اصلي دانشگاه ‌هاي علوم پزشكي و حق طبيعي هر فرد عنوان كرد و افزود: در شرايطي كه ممكن است امكان دسترسي آحاد جامعه به اين خدمات ميسر نباشد، استفاده از توان بخش خصوصي و خيرين در ارتقاي سلامت، توان مناسبي است كه بنياد خيريه نورآوران سلامت نمونه و الگوي مناسبي در اين زمينه است.

وي با بيان اينكه پس از برگزاري جلسات كارشناسي در استانداري خراسان رضوي و فرمانداري، از شهريور ماه سالجاري منطقه پسكلوت شهرستان گناباد دراين استان به عنوان محل ارائه خدمات درماني خيريه نورآوران سلامت انتخاب شد، اظهار اميدواري كرد حضور در اين منطقه باعث خير و بركت و ارتقاي سلامتي مردم منطقه شود.

فرماندار گناباد نيز گفت: حضور خيريه نورآوران سلامت در مناطق روستايي و محروم يك حركت جهادي مقدس است كه بخش مهمتر از خدمت، كار فرهنگي آن است.

محمد صفايي افزود: ترويج فرهنگ ايثار، فداكاري، تعاون و نوع دوستي از مهمترين ثمرات حضور پزشكان متخصص در مناطق روستايي و خدمت به محرومان مي باشد.

وي اظهار داشت: يكي از بسترهاي مناسب براي ترويج فرهنگ ايثار و تعاون اقدامات عملي از قبيل حضور خيريه نورآوران سلامت در مناطق محروم و ارائه خدمات پزشكي به روستائيان نيازمند است.

وي به تاثيرات مثبت و سازنده اردوهاي جهادي و خدمت به محرومان جامعه اشاره كرد و افزود: در شهرستان گناباد به همت امام جمعه و روساي دانشگاه ‌ها و مراكز آموزش عالي از سال 1385 اردوهاي جهادي دانشجويي آغاز شده و همه ساله دو نوبت با حضور در مناطق محروم و روستايي خدمات مختلف عمراني، فرهنگي و آموزشي به نيازمندان ارائه مي‌دهند.

وي اظهار اميدواري كرد حضور خيريه نورآوران سلامت در منطقه تجربه خوبي باشد تا دانشگاه علوم پزشكي گناباد با اين تجربه جديد بتواند از اين پس اردوهاي جهادي در حوزه سلامت را پشتيباني و هدايت كند./2

514 /664