۵ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۵۵
کد خبر: 80968424
T T
۰ نفر
آيين نامه جديد مركز هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاهي در حال تدوين است

كاشان – ايرنا - رييس مركز هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاهي سراسر كشور از تدوين آيين نامه اي جديد در سه سطح دانشگاهي، شهرستاني و ملي براي اين مركز خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمين 'سيد مهدي ساداتي نژاد' روز پنجشنبه در حاشيه نشست هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشكي كاشان در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا اظهار كرد: نشست هاي هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاهي بايد از مسائل نظري و فكري خارج و به عملي تبديل شود.

وي اظهار كرد: اكنون برخي دانشگاه ها از توانمندي ها و ظرفيت هاي بالقوه استادان، نخبگان و اعضاي هيات علمي خود بي بهره هستند.

به گفته رييس مركز هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاهي سراسر كشور همراهي نخبگان و اعضاي هيات علمي براي پيشبرد اهداف و فعاليت هاي دانشگاه هاي كشور بسيار مفيد و موثر است.

وي خاطر نشان كرد: در بعد شهرستاني آيين نامه جديد اين مركز، تلاش خواهد شد تا مسوولان و مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان ها از همفكري و همكاري نخبگان دانشگاهي نيز بهره مند شوند.

وي تاكيد كرد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در شهرستان ها مي توانند در تعامل نزديك با نخبگان، استادان و اعضاي هيات علمي دانشگاه ها از ديدگاه ها، نظرات و مشاوره آنها براي برطرف كردن معضلات و مشكلات شهري بهره گيري كنند.

ساداتي نژاد با اشاره به وجود بيش از 70 هزار استاد هيات علمي رسمي در دانشگاه هاي كشور، تصريح كرد: بايد از اين همه توانمندي براي تصميم سازي و ساخت ايراني آباد بيش از پيش بهره گرفت.

وي با اشاره به بياناتي از رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: بايد تشكيلاتي از استادان دانشگاه ها در كشور بوجود بيايد كه آنها به روند تصميم گيري ها در قواي سه گانه كمك كنند.

از سال 79 كه مركز هم انديشي استادان و نخبگان تاسيس شده تاكنون 270 دفتر هم انديشي استادان و نخبگان در دانشگاه هاي كشور ايجاد شده است.

562/1042