۱۵ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۴۴
کد خبر: 80981165
T T
۰ نفر

تقوي: مرحوم پرورش هيچ گاه از روحانيت جدا نشد

۱۵ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۴۴
کد خبر: 80981165
تقوي: مرحوم پرورش هيچ گاه از روحانيت جدا نشد

تهران- ايرنا- رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه گفت: مرحوم پرورش هيچ گاه از روحانيت جدا نشد و خود را وارد مسايل شبهه‌ناك نكرد و از امكانات بيت‌المال در حد ضرورت استفاده ‌كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي عصر امروز (يكشنبه) در مراسم بزرگداشت مرحوم علي اكبر پرورش وزير سابق آموزش و پرورش كه در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار شد، مرحوم پرورش را از جمله افرادي دانست كه در مسير حيات طيبه حركت كرده‌ است.

وي ادامه داد: آن مرحوم شخصيت خودساخته و آرام داشت و هيچگاه در سخت‌ترين شرايط نااميد نمي‌شد.

رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه يادآور شد: علي اكبر پرورش هم در بخش آموزش و هم تربيت گام‌هاي مؤثري برداشت.

تقوي،جدا نشدن از روحانيت را از ديگر ويژگي‌هاي شخصيتي پرورش عنوان كرد و گفت: وي خود را وارد مسايل شبهه‌ناك نمي‌كرد و از امكانات بيت‌المال در حد ضرورت استفاده مي‌كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح مراحل حيات پرداخت.

وي، حيات معنوي و حيات طيبه را آخرين مرحله حيات دانست و اظهار داشت:‌ اگر انسان به اين مرحله برسد به مراحل والايي دست يافته است.

رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه با طرح اين سوال كه از چه راهي مي‌توان به حيات طيبه دست پيدا كرد، ايمان و عمل صالح را دو راهي توصيف كرد كه مي‌توان با توسل به آنها به حيات طيبه رسيد.

تقوي با بيان اين كه انبياء (ع) براي قرار دادن انسان در مسير حيات طيبه آمده‌اند، يادآور شد: آنها آمدند تا انسان را به درجات عالي معنوي برسانند و آدمي را در اين مسير راهنمايي كنند.

وي، عقلاني بودن را يكي از ويژگي‌هاي حيات طيبه دانست و گفت: بارور كردن استعداد و زدودن موانع از جمله ويژگي‌هايي است كه زمينه را براي رشد انسان و حركت در مسير حيات طيبه فراهم مي‌كند.

رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه يك وجهي نبودن را از جمله شاخصه‌هاي حيات طيبه برشمرد و افزود: در حيات طيبه به تمامي نيازهاي انسان توجه مي‌شود.

تقوي همچنين حفظ كرامت انساني و نفس و همچنين نشاط و شادابي را از ديگر ويژگي‌هاي حيات طيبه دانست.

وي، عمل صالح، رزق حلال، قناعت، اخلاص، محكم‌كاري در كار و همچنين ايثار را از جمله‌ نمونه‌هاي عمل صالح برشمرد.

آيين بزرگداشت مرحوم «علي اكبر پرورش» با حضور جمعي از مقامات كشوري و لشكري عصر امروز در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار شد.

علي اكبر پرورش، از پيشكسوتان انقلاب اسلامي و كانون مبارزان انقلاب در اصفهان، نماينده دوره اول مجلس و وزير سابق آموزش و پرورش ششم دي ماه جاري دار فاني را وداع گفت.

سيام**1058**7261**1336

سرخط اخبار سیاست