۱۷ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۱۳
کد خبر: 80983940
T T
۰ نفر
نجات جان پیرمرد بروجنی در جدال 9 ساعته امدادگران با برف و سرما

بروجن، شهركرد- ایرنا- جدال 9 ساعته امدادگران جمعیت هلال احمر بروجن با برف و سرما برای نجات جان پیرمرد بروجنی به ثمر نشست.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن كه خود هدایت این تیم امداد و نجات را بر عهده داشت، روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته یك خانواده عشایری در حدفاصل شهرستان بروجن و لردگان در منطقه ای كوهستانی در محدوده 'سبزكوه' در كولاك شدید برف گرفتار شدند.

'آرش شیرانی' اظهار داشت: پیش از ظهر روز گذشته در تماس تلفنی این حادثه باجمعیت هلال احمر بروجن اعلام شد و بلافاصله یك اكیپ امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن متشكل از هفت نجاتگر تخصصی كوهستان به این منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: امدادگران در مسیر رسیدن به محلی كه این خانواده در برف گرفتار شده بودند، كمك های اولیه درمانی را برای نجات پیرمردی كه بر اثر شدت سرما بیهوش شده بود به صورت تلفنی به این خانواده آموزش دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجن افزود: به دلیل سخت گذر بودن مسیر، اكیپ اعزامی هفت كیلومتر از مسیر را از بالای كوه تا دره كوهپیمایی كرده و از رود خروشان سبزكوه كه عمق آن در برخی قسمت ها به دو متر می رسید، نیز گذشتند.

شیرانی گفت: پس از رسیدن به محل حادثه، امدادگران متوجه سكته مغزی پیرمرد شدند و سپس مصدوم را بر روی بسكت قرار داده و تا كنار رودخانه سبزكوه حمل كردند.

به گفته وی، برای عبور مصدوم از رودخانه تیم تخصصی هلال احمر با نصب كارگاه تیرول، پیرمرد بیهوش را از رودخانه عبور دادند.

شیرانی تصریح كرد: پس از گذر از رودخانه به دلیل طولانی بودن مسیر تا خودروهای نجات و خستگی و سرمازدگی اعضای گروه، علاوه بر حمل سورتمه ای بیمار، تقاضای اعزام تیم كمكی ارسال شد.

وی گفت: دو تیم لجستیك تخصصی كوهستان از جمعیت هلال احمر بروجن و یك تیم نجات از شهرستان لردگان به یاری امدادگران شتافتند.

شیرانی ادامه داد: ‌پس از رسیدن خودروی آمبولانس اقدامات اولیه درمانی انجام و پیرمرد مصدوم به بیمارستان بروجن منتقل شد و حال عمومی وی مساعد اعلام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجن ادامه داد: با اتمام عملیات نجات، تیم كوهستان جهت ریكاوری و آماده شدن برای عملیات های دیگر نجات به پایگاه نگین جمعیت هلال احمر بروجن منتقل شدند.

جمعیت هلال احمر بروجن در شبانه روز گذشته به یكهزار نفر مسافر در قالب 350 خودروی گرفتار در برف در محورهای مواصلاتی شهرستان بروجن كمك های امدادی ارائه كرد.

7361/558/