۱۸ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 80985568
T T
۰ نفر
تاكيد وزير راه و شهرسازي بر نوسازي ناوگان جاده اي

تهران- ايرنا - وزير راه و شهرسازي براي جلوگيري از بروز سوانح جاده اي در كشور بر نوسازي ناوگان جاده اي تاكيد كرد.

عباس آخوندي روز چهارشنبه در حاشيه نخستين نشست استانداران دولت تدبير و اميد در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: علاوه بر نوسازي ناوگان حمل ونقل جاده اي كشور، نوسازي ناوگان حمل ونقل ريلي نيز در دستور كار وزارت راه و شهرسازي است.

وي با بيان اين كه عمده مباحث مطرح شده در نشست با استانداران سراسر كشور نوسازي ناوگان ريلي و جاده اي بود، گفت: بايد تلاش كنيم ظرفيت ناوگان ريلي خود را در مدت دو برنامه به دو برابر افزايش دهيم .

به گفته آخوندي به تازگي گزارشي از راهكارهاي افزايش ظرفيت ناوگان حمل و نقل ريلي و نوسازي آن در جلسه هيات وزيران ارايه شد و گزارش كامل آن نيز به رييس جمهور محترم تقديم شده است.

وزير راه و شهرسازي افزود: پس از سالها هم اكنون ناوگان حمل و نقل جاده اي كشور بسيار فرسوده شده و بايد ناوگان فرسوده باري كشور با اولويت در برنامه نوسازي قرار گيرد.

به گفته وي هم اكنون ناوگان ميني بوس ، اتوبوس و سواري هاي كرايه اي بين شهري نيز نيازمند نوسازي است و براي كاهش سوانح جاده اي بايد به نوسازي اين ناوگان بيش از پيش توجه شود.

آخوندي گفت: به عنوان مسوول حمل و نقل كشور همانطوري كه به رييس جمهور گزارش دادم ، همزمان با اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها بايد نوسازي ناوگان جاده اي نيز در دستور كار جدي قرار گيرد.

وي در پايان مزيت هاي نوسازي ناوگان حمل ونقل جاده اي را علاوه بر كاهش مصرف سوخت و انرژي در كشور، كاهش سوانح جاده اي عنوان كرد.

اقتصام(3)1108 **1561