۱۸ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 80985846
T T
۰ نفر
حكم خلع يد و تخريب تنها بيمارستان دولتي قائمشهر نهايي شد

ساري- ايرنا- رييس اداره اوقاف و امور خيريه قائمشهر از نهايي شدن حكم خلع يد و تخريب بناهاي بيمارستان ' رازي ' اين شهر و احياي آستانه امامزاده يوسف رضا (ع) در محل اين بيمارستان شد.

بيمارستان رازي تنها بيمارستان دولتي قائمشهر و مركز درماني تخصصي بيماري هاي عفوني استان مازندران است.

حجت الاسلام ' ابوذر زارعي ' روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: ديوان عالي كشور با محرز و مسلم دانستن وقفيت شش هزار و و 284 متر مربع از فضاي اين بيمارستان، حكم خلع يد و قلم قمع آن را صادر كرده است.

وي افزود: بيمارستان رازي 80 سال پيش با دستور رضاشاه پهلوي و با تخريب بقعه امامزاده يوسف رضا (ع) ، برادر امام هشتم (ع) ساخته شد.

او ادامه داد: با تخريب بقعه و ساخت بيمارستان، مقبره اين امامزاده در زير يكي از بخش هاي بيمارستان قرار گرفت و از جلال و شكوه آن كاسته شد و آستانه اين امامزاده اكنون به يك محيط محدود در حاشيه بيمارستان خلاصه شده است.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه قائمشهر با اظهار اين كه پيگيري 20 ساله اوقاف و امور خيريه براي بازگرداندن اين موقوفه به ثمر نشسته است، گفت: با توجه به اينكه بيمارستان رازي تنها بيمارستان دولتي شهرستان قائمشهر است كه به شهروندان خدمات ارائه مي كند اجراي حكم قلع و قمع تا زمان تكميل بيمارستان جديد در حال ساخت در جوار اين مجموعه، اجرا نخواهد شد.

وي افزود: بازسازي بقعه امامزاده يوسف الرضا خواست مردم مذهبي و مومن منطقه است و اجراي طرح جامع براي آستانه اين امامزاده از جمله برنامه هاي اداره اوقاف است.ك/3

7329/1654