۱۸ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۴۷
کد خبر: 80986200
T T
۰ نفر
دو مصوبه جدید برای حمایت از نخبگان و گسترش شركت های دانش بنیان

تهران- ایرنا- معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری از انجام حمایت های فردی از نخبگان براساس عملكرد آن ها در بنیاد ملی نخبگان و نیز ایجاد شركت های دانش بنیان در دانشگاه ها با شرط پرداخت كمك هزینه توسعه به دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا،‌دكتر سورنا ستاری روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: در آینده نزدیك حمایت فردی از نخبگان را در برنامه داریم به طوری كه قرار است حمایت های فردی از نخبگان و براساس عملكرد آن ها در كشور انجام می گیرد.

***راهی برای توسعه شركت های دانش بنیان در دانشگاه ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین از تصویب آیین نامه ای در این معاونت در آینده ای نزدیك خبر داد و افزود: براساس این آیین نامه قرار است تا دانشگاه ها به تعداد واحدها و شركت های دانش بنیان فعال خود بودجه هایی را دریافت كند.

به گفته ستاری تمام این راهبردها با هدف اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی ارائه می شود.

وی همچنین خاطرنشان كرد: ایده های جدید بنیاد ملی نخبگان در مرحله نخست در دانشگاه صنعتی شریف پیاده سازی خواهد شد.

رییس بنیاد ملی نخبگان اضافه كرد: در صورتی كه ایده های جدید در حمایت از نخبگان در دانشگاه صنعتی شریف عملی نشود در دیگر دانشگاه ها نیز عملی نخواهد شد چرا كه دیدگاه های نخبه پروری در دانشگاه صنعتی شریف بسیار گسترده است.

ستاری با بیان اینكه در ابتدای كار دولت یازدهم قبل از انتصاب وی به سمت معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری زمزمه هایی بر جمع شدن این معاونت بود خاطرنشان كرد: این درحالی است كه به دلیل اهمیت اقتصاد دانش بنیان فعالیت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری بسیار حایز اهمیت است و از این رو بودجه قابل توجهی برای انجام فعالیت های این نهاد در نظر گرفته شده است.

ستاری بر لزوم ایجاد اصلاح فرهنگ پژوهش و ارتباطات صنعتی در دانشگاه ها و پژوهشگاه های كشور تاكید كرد و گفت: باید شركت های دانش بنیان بیشتری در دانشگاه ها ایجاد شود تا استادان بیشتری بتوانند ایده های خود را تجاری كنند.

وی افزود: در حال حاضر یك هزار و 600 نفر از اعضای بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهاجرت نخبگان گفت: مهاجرت نخبگان به خودی خود موضوع بدی نیست اما باید این مهاجرت با تعامل بنیاد ملی نخبگان و خود نخبه ها صورت گیرد تا سازوكارهای برای بازگشت این قشر به كشور فراهم شود.

به گزارش ایرنا،‌ مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شریف عصر امروز در این دانشگاه برگزار شد.

علمی(3)**9190**1599
۰ نفر