۱۹ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱
کد خبر: 80986838
T T
۰ نفر
28 پروژه عمرانی در دهه فجر در مهاباد به بهره برداری می رسد

مهاباد - ایرنا - معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه مهاباد گفت: همزمان با دهه فجر امسال 28 پروژه عمرانی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

خضر كاك درویشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پروژه ها در بخش های عمران شهری، روستایی، كشاورزی و خدماتی این شهرستان بوده كه در مجموع برای آنها بیش از 284 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار كرد: پروژه های افتتاحی این شهرستان در بخش كشاورزی شامل یك واحد مرغداری و فاز نخست سایت گلخانه ای مهاباد است كه در مجموع برای آنها بیش 14 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است.

فرماندار مهاباد همچنین از افتتاح دو طرح خدماتی مهم در بخش گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: این طرحها شامل بهره برداری از دو باب هتل چهار ستاره است كه در مجموع برای آنها نیز 110 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه كرد: با توجه به اینكه مهاباد یكی از شهرستان های گردشگری در آذربایجان غربی است، افتتاح این دو هتل می تواند در رشد صنعت گردشگری این شهرستان بسیار موثر باشد.

كاك درویشی گفت: همزمان با دهه فجر همچنین عملیات ساخت سه پروژه مهم عمران شهری نیز در این شهرستان با اعتبار بیش از 364 میلیارد ریال آغاز می شود.

وی اظهار كرد: این طرحها نیز شامل ساخت سه دهنه پل بر روی رودخانه مهاباد، احداث كمربندی انتهای خیابان صارم بگ و احداث كمربندی آزادگان به سه راه پسوه است.

شهرستان مهاباد با جمعیت 215 هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

584/581