۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 80991134
T T
۰ نفر
پنجمين ايستگاه سنجش آلودگي هوا در اروميه راه اندازي مي شود

اروميه - ايرنا - رييس اداره حفاظت محيط زيست اروميه گفت: پنجمين ايستگاه سنجش آلودگي هوا در اين شهرستان راه اندازي مي شود.

سعيد شهند روز يكشنبه در نشست با كارشناسان محيط زيست اروميه افزود: هم اكنون تعداد چهار ايستگاه سنجش آلودگي هوا در اروميه وجود دارد كه در حال حاضر وضعيت هواي اين شهر را مورد سنجش و ارزيابي قرار مي دهد.

وي اظهار كرد: به منظور نگهداري و بروز رساني اين ايستگاه ها در اروميه مبلغ دو ميليارد و 300 ميليون ريال اعتبار امسال اختصاص يافته است.

شهند گفت: شهر اروميه به عنوان يكي از شهرهاي كشور هم اكنون نيازمند مديريت ترافيك شهري، تشويق مردم به استفاده از ناوگان عمومي، خارج كردن ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومي شهري از چرخه فعاليت و استفاده از سوخت هاي استاندارد است.

وي افزود: افزايش فضاي سبز شهري، توسعه پوشش گياهي در حوزه درياچه اروميه، ارتقا سطح آگاهي هاي مردم در رابطه با رعايت بهداشت در روزهاي آلوده و تدوين طرح جامع كاهش و جلوگيري از آلودگي هواي شهر در قالب اقداماتي پيشگيرانه و كاهش آلاينده هاي هوا از مواردي است كه بايد مسوولان حفاظت محيط زيست و دستگاه هاي مرتبط به آن توجه ويژه اي داشته باشند.

رييس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان اروميه از كارشناسان اين اداره خواست تا با دقت و درايت در جهت توسعه پايدار و رسيدگي به مسائل و مشكلات زيست محيطي گام بردارند.

وي ارائه آموزش هاي زيست محيطي را به صاحبان و كاركنان واحدهاي صنعتي و خدماتي ضروري عنوان كرد و افزود: انجام بازديدها و پايش هاي زيست محيطي بايد در راس كارهاي كارشناسان بوده و به موقع انجام شوند.

7125/581