۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۰۲
کد خبر: 80991532
T T
۰ نفر
موفقيت‌ها و حركت پرشتاب ملت ايران سبب نرمش‌هاي غرب شده است

تهران - ايرنا - وزير امور اقتصادي و دارايي، نرمش طرف‌هاي غربي را ناشي از مقاومت و حركت پرشتاب ملت ايران در مسير پيشرفت دانست و گفت: اگرچه در عرصه سياست خارجي تاكنون گشايش‌هايي ايجاد شده اما آينده قابل پيش بيني نيست.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي طيب نيا روز يكشنبه در مراسم ابقاي رئيس كل سازمان امور مالياتي كل كشور افزود: دولت براساس تداوم وضعيت پيشين و حتي بدتر از آن برنامه ريزي مي كند، ضمن آنكه از رئيس كل سازمان مالياتي قول گرفتم كه امسال 95 درصد درآمد مصوب مالياتي در قانون بودجه را تحقق بخشد.

وي با تأكيد بر اينكه دريافت ماليات موجب كمك به رشد اقتصادي مي شود، گفت: ماليات ستاني از پيچيدگي هاي قانوني، عملياتي و تجربي برخوردار است كه اميدواريم با همكاري فرد فرد كاركنان امور مالياتي به طور كامل محقق شود.

وي افزود: ارزش دريافت يك ريال ماليات امسال از 10 ريال ماليات در دو سال آينده بيشتر است، چون هم اكنون با تنگناي اقتصادي مواجه هستيم.

طيب نيا درباره مسكن مهر نيز اظهار داشت: اين موضوع به جاي ساماندهي حوزه مسكن زمينه ساز تورم شديد در كشور شد. درباره اين طرح جلسات مختلفي در دولت برگزار شد تا بتواند هم تعهد خود را به مردم عملي كند و هم مانع تضعيف بيشتر ارزش پايه پولي كشور شود.

وزير اقتصاد با اشاره به دلايل نرمش طرف‌هاي غربي در مقابل ايران، گفت: در سفري كه به آمريكا داشتم طرف‌هاي خارجي در جلسات مواردي را مطرح مي كردند كه نشان مي داد كاملاً روند سياست‌ها و پيشرفت‌هاي ايران را دنبال مي كنند و آنها بر موفقيت‌هاي بدست آمده در كنار تحريم‌ها به خوبي واقف هستند.

وي اضافه كرد: آمريكا به خوبي فهميده كه از حمله نظامي طرفي نمي‌بندد و به همين دليل به فشارهاي اقتصادي اميد بسته تا از اين مسير ايران را مجبور به زيرپا گذاشتن منافع ملي خود كند.

طيب‌نيا با ابراز خرسندي از روند تغييرات مثبت اقتصادي برغم تحريم‌هاي ظالمانه از تداوم كاهش نرخ تورم در كشور خبر داد.

وي، مجموع عملكرد اقتصادي دولت را مثبت ارزيابي كرد و گفت: نرخ بيكاري نيز به 10.5 درصد رسيده كه اين نيز شاخص خوبي محسوب مي شود.

وزير امور اقتصادي و دارايي با تأكيد بر اينكه اصلاح نظام مالياتي در اولويت برنامه هاي اقتصادي دولت است، گفت : از علي عسكري رئيس كل سازمان مالياتي قول گرفتم كه امسال 95 درصد ماليات‌هاي پيش بيني شده در قانون بودجه محقق شود.

سازمان امور مالياتي كشور از تحقق 77 درصدي درآمدهاي مالياتي مصوب در بودجه سالجاري و همچنين رشد 16 درصدي اين مالياتها طي 9 ماهه منتهي به آذرماه امسال خبر داد.

براساس گزارش منتشر شده از سوي دفتر مديريت عملكرد سازمان امور مالياتي كشور، درآمدهاي مالياتي مستقيم تا آذر ماه سال 1392 نزديك به 192 هزار ميليارد ريال بوده كه نسبت به بودجه مصوب 77 درصد محقق شده و نسبت به دوره مشابه سال قبل نيز 16 درصد رشد داشته است.

همچنين در دوره يادشده ميزان درآمدهاي ماليات بر كالا و خدمات 87 هزار و 500 ميليارد ريال بوده كه حاكي از تحقق 95 درصدي بودجه مصوب و رشد 80 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

مجموع درآمدهاي مالياتي سازمان امور مالياتي كه شامل مالياتهاي مستقيم و كالا و خدمات است نيز تا پايان آذرماه سالجاري نزديك به 280 هزار ميليارد ريال بوده كه نشان از تحقق 86 درصدي درآمدهاي مالياتي نسبت به بودجه مصوب سال جاري دارد.

همچنين افزايش درآمدهاي مالياتي سازمان امور مالياتي كشور اعم از درآمدهاي مالياتي مستقيم و درآمدهاي ماليات بر كالا و خدمات در 9 ماهه منتهي به آذرماه سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 30 درصد است.

اقتصام(3)9141**1558
۰ نفر