۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81028784
T T
۰ نفر
ايران و ژاپن نمايشگاه‌هاي مشتركي از آثار هنري برگزار مي‌كنند

تهران بزرگ-ايرنا-رييس موزه هنرهاي معاصر تهران گفت:نمايشگاهي از هنر معاصر ژاپن در تهران و نمايشگاهي از هنر معاصر ايران در توكيو برگزار مي‌شود.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر تهران، كوجي هانه دا سفير و گنكي فوجي مدير بخش فرهنگي سفارت ژاپن در تهران از موزه هنرهاي معاصر تهران بازديد و با احسان آقايي رييس موزه هنرهاي معاصر تهران ديدار و در مورد تعاملات فرهنگي بين دو كشور گفت وگو كردند.

در اين ديدار احسان آقايي با بيان پيشينه خوب همكاري موزه هنرهاي معاصر تهران با موزه‌هاي ژاپن، ابراز اميدواري كرد كه اين همكاري‌ها با كمك سفير استمرار يافته و وارد ابعاد جديد و گسترده‌تري شود.

آقايي با اشاره به شرايط جديد ايجاد شده در تعاملات بين‌المللي گفت: اين شرايط فرصتي است كه حوزه فرهنگ و هنر بيشترين بهره‌مندي را از آن حاصل كند.

وي افزود: اميدواريم نمايشگاهي از هنر معاصر ژاپن در تهران و نمايشگاهي از هنر معاصر ايران در توكيو برگزار شود.

رييس موزه هنرهاي معاصر تهران ادامه داد: اگر سفير ژاپن پيشنهاد و برنامه‌اي براي برپايي نمايشگاه‌هاي مشترك دارد با كمال ميل مي‌پذيريم و در اولين فرصت اين پيشنهاد مورد بررسي قرار خواهد گرفت و زمينه‌هاي همكاري مشخص خواهد شد.

آقايي گفت: اميدوارم با همكاري سفارت ژاپن، امكاني فراهم شود تا فيلم‌هاي كلاسيك، آثاري از موج نوي سينماي ژاپن و هفته فيلم ژاپن در سينماتك موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شود.

وي بيان كرد: موزه هنرهاي معاصر تهران طرحي براي برپايي نمايشگاه‌هاي مشترك ايران و ژاپن دارد كه به زودي در اختيار سفير ژاپن قرار خواهد گرفت و اگر وي طرح و پيشنهادي در اين باره داشته باشد، مورد بررسي‌‌ قرار گرفته و به نتيجه مطلوب دست خواهيم يافت.

سفير كشور ژاپن نيز در اين ديدار گفت: بايد تعامل ميان ايران و ژاپن به خصوص در زمينه‌ فرهنگ و هنر افزايش يابد.

كوجي هانه دا درباره برگزاري نمايشگاهي از آثار هنرمندان ژاپني در ايران اظهار كرد: ما سال گذشته نمايشگاهي در موزه ملي و خانه هنرمندان داشتيم كه در اين نمايشگاه آثار ظروف زرين فام به نمايش درآمد.

وي افزود: علاقه‌مندم نمايشگاهي از هنر معاصر ژاپن نيز در موزه هنرهاي معاصر تهران برپا شود.

كوجي هانه دا در پايان اين ديدار ضمن بازديد از آثار ايراني و خارجي گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران ابراز اميدواري كرد كه با توجه به تغييرات اخير و نگاه مثبت جامعه جهاني به ايران، امكان فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري دو كشور بيش از پيش فراهم شود.

تهرام/7245/564
۰ نفر