۲۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۴۷
کد خبر: 81036242
T T
۰ نفر

سارقان قطعات خودرو در تبريز دستگير شدند

۲۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۴۷
کد خبر: 81036242
سارقان قطعات خودرو در تبريز دستگير شدند

تبريز- ايرنا - رييس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي از دستگيري سارقان قطعات خودرو در تبريز خبر داد.

سرهنگ صابر عباس زاده روز يكشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پي افزايش سرقت قطعات و محتويات داخل خودرو در تبريز، با ايجاد تعامل با ساير رده هاي انتظامي و انجام گشت زني هاي متمادي و با بهره گيري از اقدامات فني و اطلاعاتي، همچنين كنترل و رصد فعاليت سارقان سابقه دار حرفه اي و از زندان آزاد شده توسط كارآگاهان در نهايت پس از چند روز تعقيب و مراقبت يك نفر متهم سابقه دار به هويت (ع – ع) كه در امر سرقت داخل خودرو فعاليت داشت شناسايي و پس از اخذ دستور مقام قضايي طي يك عمليات دستگير شد.

اين مقام انتظامي افزود: متهم در تحقيقات اوليه منكر ارتكاب هرگونه سرقت شد ولي با انجام تحقيقات تخصصي و علمي و با ارايه دلايل و مدارك اعتراف كرد كه با همدستي شخصي بنام(د- ف) اقدام به 100 فقره سرقت قطعات خودرو در حوزه استحفاظي كلانتري 20 تبريز كرده است.

وي گفت: با هماهنگي مقام قضايي متهم رديف دوم نيز طي عمليات ديگر در مخفيگاه خود شناسايي و دستگير و در تحقيقات علمي و تخصصي به ارتكاب 100 فقره سرقت با همدستي متهم رديف اول اعتراف كرد و محل هاي سرقت مورد بازسازي و كليه مالباختگان نيز مورد شناسايي قرار گرفتند.

سرهنگ عباس زاده اضافه كرد: پرونده پس از تكميل تحقيقات به همراه سارقان دستگير شده به مرجع قضايي ارسال و سارقان با قرار قانوني روانه زندان شدند.

رييس پليس آگاهي استان در خصوص شيوه سارقان اعلام كرد: سارقان در ساعات خلوت بعد از ظهرها و شبها پس از شناسايي خودروها در كوچه ها و محله هاي خلوت با شكستن قفل با ابزار آلات مختلف و شكستن شيشه اقدام به سرقت محتويات و قطعات خودروها مي كردند.

سرهنگ عباس زاده در آسيب شناسي اين سرقت ها اعلام كرد: اعتياد شديد سارقان به مواد مخدر و همچنين بي توجهي مالباختگان به هشدارهاي پليسي و پارك خودرو در مناطق تاريك محلات علت اصلي سرقت ها بوده است.

7232/587