۱ اسفند ۱۳۹۲، ۲۲:۱۱
کد خبر: 81053506
T T
۰ نفر
برگزیدگان بخش گروه نوازی كلاسیك ایرانی معرفی شدند

تهران - ایرنا - گروه سرشك از شهر مشهد استان خراسان رضوی جایزه نخست بخش رقابتی گروه نوازی كلاسیك ایرانی بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر كه شامگاه پنجشنبه (اول اسفند ماه) در تالار وحدت برگزار شد، ‌برگزیدگان بخش گروه نوازی كلاسیك ایرانی معرفی شدند.

در این بخش بر اساس آرای هیات داوران، جایزه نخست این بخش شامل تندیس زرین، لوح افتخار و هدیه نقدی 9 میلیون تومانی به گروه سرشك به سرپرستی یحیی علوی تعلق گرفت.

گروه موسیقی سرشك در سال 1378 در شهر مشهد تشكیل شد، این گروه اجراهای متعددی در شهرهای مختلف ایران و دیگر كشورها داشته است.

آلبوم موسیقی موج سودار به آهنگسازی یحیی علوی و خوانندگی سینا سرلك از آثار منتشر شده این گروه است.

این گروه 26 بهمن ساعت 45 :19 در برج آزادی تهران به صحنه رفت.

جایزه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی شش میلیون تومانی به گروه موسیقی شمسا به سرپرست سیدنیما طیرانی اهدا شد.

گروه موسیقی شمسا در تابستان 1392 كار خود را آغاز كرد ، این گروه در همین راستا اجراهایی را به صحنه برده است و 29بهمن ساعت 19 در برج آزادی تهران به صحنه رفت.

جایزه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی سه میلیون تومانی به گروه موسیقی ردیف به سرپرستی محمد جواد صانعی از كاشان اهدا شد.

گروه موسیقی ردیف در سال 1388 به سرپرستی و آهنگسازی محمد جوان صانعی پایه گذاری شد. این گروه در چهارمین جشنواره ملی موسیقی مقاومت 1391 مقام دوم گروه نوازی را از آن خود كرد.

این گروه در دومین روز جشنواره بین المللی موسیقی فجر 25 بهمن ماه ساعت 45 :19 در برج آزادی تهران به صحنه رفت.

عبدالحسین مختاباد، كیوان ساكت، ‌رافائل میناسكانیان و جاوید مجلسی جوایز نفرات برگزیده این بخش را اهدا كردند.

تمامی اجراهای گروه های موسیقی بخش رقابتی موسیقی ایرانی در برج آزادی به صحنه رفتند.

ارفع اطرایی، كیوان ساكت و عبدالحسین مختاباد بخش گروه نوازی موسیقی كلاسیك ایرانی را داوری كردند.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 24 بهمن ماه در تهران و 6 استان آغاز شده، هم اكنون مراسم پایانی خود را در تالار وحدت پشت سر می گذارد.

فراهنگ(3)** 9252**9266**2024
۰ نفر