۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲
کد خبر: 81058245
T T
۰ نفر
سبك مدیریت حوزه علمیه، الگویی برای مدیریت جهان است

گرگان - ایرنا - مسوول مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان با بیان اینكه سبك مدیریت حوزه علمیه متفاوت از سایر ادارات است، گفت: این سبك، الگویی مناسب برای مدیریت جهان است.

به گزارش ایرنا، حجت‏الاسلام والمسلمین 'سید محسن طاهری' روز دوشنبه در چهارمین جلسه مدیران مدارس علمیه استان گلستان در سال تحصیلی 93 – 1392 كه به میزبانی مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) گرگان برگزار شد، اظهار كرد: حوزه علمیه یك الگوی مدیریتی ارائه می‏دهد كه در سطح جهان نیز تاثیر دارد.

وی با بیان اینكه الگوی مدیریتی حوزه علمیه فقط با خواندن و نوشتن ایجاد نمی‏شود، افزود: تاثیرگذاری مساله ولایت‏فقیه در سطح جهان نشان‏دهنده تاثیرگذاری الگوی مدیریتی حوزه علمیه است.

مسوول مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان یاداور شد: الگوی مدیریتی حوزه علمیه از ابتدا اسلامی و علوی بوده و ما هم باید تلاش كنیم تا این الگو در سطح جهان تقویت شود.

طاهری با بیان اینكه امام خمینی (ره) و شهداء بزرگترین خدمت را برای دین اسلام و مذهب تشیع انجام دادند، گفت: اساتید حوزه علمیه علاوه بر افتخار پوشیدن لباس مقدس روحانیت افتخار خدمت و تربیت كسانی را بر عهده دارند كه در آینده زمینه‏ساز ظهور امام زمان (عج) خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان نیز در سخنانی با تقدیر از حضور حماسی همه اقشار ملت به ویژه مدیران و اساتید مدارس علمیه و روحانیون استان در راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: این حضور سه پیام مهم حمایت از ولایت‏فقیه، وحدت ملی و استقامت در برابر دشمنان را به همراه داشت.

حجت‏الاسلام والمسلمین 'مصطفی ملكی' در ادامه با اشاره به ایلاغ آیین‏نامه المپیاد علمی، تاكید كرد: مدارس علمیه باید سطح كیفی آموزش را ارتقاء داده و طلاب آگاه به مسائل دینی و نخبه پرورش دهند.

به گفته وی، تربیت طلاب نخبه كشوری بیانگر توان علمی و مدیریت آن مدرسه محسوب شده و جزو شناسنامه آن به شمار می‏رود.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در بخش پایانی سخنان خود بر توجه بیشتر مدیران مدارس علمیه به آیین‏نامه‏های آموزشی و تشكیل كمیته آموزشی در هر مدرسه تاكید كرد.

601