۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۹:۲۹
کد خبر: 81067138
T T
۰ نفر

بیل و كلنگ زدن هایی كه منجر به دستگیری شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۹:۲۹
کد خبر: 81067138
بیل و كلنگ زدن هایی كه منجر به دستگیری شد

سنندج - ایرنا - یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كردستان 14 نفر را به دلیل حفاری غیرمجاز در استان دستگیر كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسوول یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كردستان از دستگیری 14 نفر به جرم حفاری غیر مجاز در بهمن ماه امسال در شهرستان های كامیاران، بانه و قروه خبر داد.

سرهنگ 'غلامحسین امیری' گفت: پنج نفر از این حفاران غیر مجاز در منطقه 'نجقیوی' شهرستان كامیاران دستگیر شدند كه از آنها یك دستگاه فلزیاب و وسایل حفاری از جمله بیل و كلنگ، كشف و ضبط شد.

وی با بیان اینكه هشت نفر دیگر از این حفاران نیز در شهرستان قروه دستگیر شدند، گفت: این افراد در حین حفاری در داخل یك منزل مسكونی دستگیر شدند و تعدادی ادوات و وسایل حفاری هم از آنها كشف و ضبط شده است.

به گفته وی یكی از این افراد نیز در شهرستان بانه كه تعداد 12 قلم اشیاء تاریخی مربوط به دوره اسلامی را در اختیار داشت، دستگیر شد.

سرهنگ امیری افزود: از این فرد یك قبضه سلاح گرم نیز كشف و ضبط شد.

وی گفت: این افراد با همكاری بازرسان و نیروهای یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان و نیروهای انتظامی استان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

مسوول یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان افزود: این یگان در راستای حفاظت از میراث كهن و همچنین حفظ بناها و آثار تاریخی استان، آماده شنیدن نظرات، پیشنهادها و همكاری كسانی است كه در حفظ آثار تاریخی و میراث كهن این استان فعال هستند.

به گفته وی، این یگان با هرگونه تخلف و حفاری غیر مجاز در استان و كسانی كه از بین برنده میراث تاریخی هستند، طبق ضوابط و مقررات برخورد می كند.

وی از مردم استان كردستان خواست نظرات، پیشنهادها، انتقادات و گزارشات مربوط به تخلفات حوزه میراث فرهنگی را از طریق شماره تلفن های 227855 و 2255440 با پیش شماره 0871 با یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كردستان در جریان بگذارند.ك/3

7346/533
۰ نفر