۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۴۰
کد خبر: 81098931
T T
۰ نفر
نيروهاي يگان حفاظت بر حفظ منابع طبيعي استان سمنان نظارت دارند

سمنان - ايرنا - مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان گفت: 150 مامور يگان حفاظت در قالب اكيپ‌هاي گشت زني به صورت شبانه روزي تا پانزدهم فروردين 93 به حفظ و مراقبت از اراضي ملي اين استان مي‌پردازند.

'سيدحسن ميرعماد'روز سه شنبه با اشاره به نزديكي روز طبيعت افزود: افراد سودجو ممكن است در اين ايام اقدام به تخريب، تصرف و شخم زدن اراضي ملي كنند و گشت‌هاي يگان حفاظت به صورت مستمر در عرصه‌ منابع طبيعي استان سمنان حضور دارند و با هرگونه سو استفاده و آسيب به منابع طبيعي برخورد جدي مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه وظيفه يگان حفاظت اداره منابع طبيعي حراست و پاسداري از عرصه‌هاي ملي است، خاطرنشان كرد: با توجه به خشكسالي امسال در استان سمنان در ايام نوروز بحث آتش سوزي مراتع دخل و تصرف در اراضي ملي نگران كننده است.

ميرعماد گفت: بضاعت دولت در حدي نيست كه همه مشكلات را حل و فصل كند و مشاركت مردم در اجراي كارهاي حفاظت و احياء عرصه هاي منابع طبيعي ضروري است.

وي تصريح كرد: مردم و دوستداران منابع طبيعي مي‌توانند به منظور حفاظت از عرصه‌هاي منابع طبيعي استان سمنان در صورت مشاهده هرگونه تخريب، تصرف، چراي غيرمجاز، حريق در مراتع و يا قطع و شكستن درختان با شماره تلفنهاي 09696 و 1504 به طور شبانه روز تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان از شهروندان و گردشگران به خصوص مسافران نوروزي خواست در صورت نياز به ايجاد آتش در طبيعت نكات ايمني را رعايت كرده و از شكستن شاخه درختان و بوته هاي مراتع خودداري كنند.ك/3

599