۱۲ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8110587
T T
۰ نفر
لس آنجلس تایمز: صف های طولانی ممکن است برخی رای دهندگان را منصرف کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/12 سیاسی.انتخابات .آمریکا.دمکراتها نیویورک - روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشته است: چنانچه روز سه شنبه تعداد زیادی از شهروندان آمریکایی در انتخابات شرکت کنند، ممکن است بخشی زیادی از رای دهندگان بخاطر نبود امکانات کافی و صف های طولانی از رای دادن منصرف شوند.
این روزنامه به نقل از برخی از کارشناسان نوشت تعداد اندک دستگاه های اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ممکن است باعث گردد عده ای از رای دهندگان از ایستادن در صفوف طولانی خسته شده و از رای دادن منصرف شوند به نوشته این روزنامه ، شمار رای دهندگان در این انتخابات بشدت افزایش می یابد به گونه ای که افرادی که برای شرکت در انتخابات در ایالت ویرجینیا ثبت نام کرده اند 40 درصد افزایش داشته است.
لس آنجلس تایمز نوشته است هفته گذشته و هنگام برگزاری رای گیری زودهنگام در سراسر آمریکا (از جمله ایالت های فلوریدا و جرجیا) گزارشاتی مبنی بر وجود صف های طولانی منتشرشده بود. هم اکنون ناظرین انتخاباتی نگران هستند که صدها هزار تن از رای دهندگان در صورتی که صفوف بسیار طولانی باشد از رای دادن منصرف شوند. به این ترتیب این مساله ممکن است در مقایسه با سایر حقوق از بین رفته رای دهندگان از جمله تهدید رای دهندگان یا خراب شدن دستگاه های اخذ رای بیشتر خبرساز شوند.
بنابر نتایج یکی از نظرسنجی هایی که دمکرات ها پس از انتخابات انجام داده بودند، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2004، وجود صف های طولانی در محل های اخذ رای در کلیولند، کلمبوس و سایر مناطق ایالت اوهایو باعث شده بود 129 هزار رای دهنده از منتظر ماندن در صف خسته شوند و رای ندهند.
لس آنجلس تایمز افزوده است: در انتخابات آن سال ایالت اوهایو یکی از ایالت هایی بود که نتیجه آن در نتیجه نهایی انتخابات بسیار اساسی بود.
امسال نیز انتظار می رود این ایالت چنین نقشی داشته باشد و علاوه بر آن امسال قرار است تعداد بیشتری از رای دهندگان در انتخابات شرکت کنند.
تعداد رای دهندگانی که در سال جاری در ایالت اوهایو ثبت نام کرده اند با بیش از 300 هزار نفر نسبت به انتخابات گذشته، به هشت میلیون و 300 هزار نفر رسیده است.
به نوشته این روزنامه ،سایر ایالت هایی که در انتخابات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند نیز شاهد افزایش شدید تعداد رای دهندگان ثبت نام کننده بوده اند و مقامات انتخاباتی پیش بینی کرده اند در انتخابات روز سه شنبه رکورد میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکسته شود.
لس آنجلس تایمزنوشته است باراک اوباما به مشارکت گسترده رای دهندگان جدید در مناطقی که اقلیت ها در آن سکونت دارند و از مدت ها قبل مورد بی توجهی سیاسی قرار گرفته اند امیدوار است تا از این طریق بتواند برای نخستین بار طی 34 سال گذشته ایالت هایی همانند ویرجینیا را به یک ایالت دمکراتیک تبدیل کند. میزان ثبت نام برای شرکت در انتخابات در ایالت ویرجینیا نسبت به سال 2004 با نزدیک به 10 درصد افزایش به بیش از 5 میلیون نفر رسیده است.
اروپام 2252 / **360شبک شماره 154 ساعت 22:24 تمام
۰ نفر