۳۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۷:۳۹
کد خبر: 81128923
T T
۰ نفر
129 ميليون يورو براي اجراي طرح جامع آبرساني در تنكابن تخصيص يافت

ساري - ايرنا - مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري مازندران از اجراي طرح جامع آبرساني شهرستان تنكابن با بيش از 129 ميليون يورو اعتبار بانك توسعه اسلامي خبر داد.

' ذبيح الله ذاكري ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفـت : تامين آب از رودخانه دو‌هزار ، تصفيه و انتقال آب آشاميدني به شهرها و روستاها و احداث خط انتقال آب در شهرستان‌هاي تنكابن و عباس‌آباد از جمله طرح هاي در دست اقدام در قالب اجراي طرح جامع آبرساني به تنكابن است.

وي افزود: اين طرح هم اكنون در مرحله اخذ مجوز كميسيون ماده 215 از معاونت نظارت راهبردي رئيس جمهوري و هعمچنين تامين اعتبار از بانك توسعه اسلامي است.

او محل منابع تامين آب در اجراي اين طرح را از رودخانه ها معرفي كرد و ادامه داد : در صورت تكميل اين طرح ، مشكل كمبود آب آشاميدني شهرستان‌هاي تنكابن، عباس‌آباد و بسياري از روستاهاي مسير رفع مي شود.

مديرعامل شركت آبفاي مازندران گفت : عمليات اجرايي طرح آبرساني به شهرهاي تنكابن و خرم‌آباد از سال 89 آغاز شد و هم اكنون پنج حلقه چاه در تنكابن حفر و تجهيز شده و در مدار بهره‌برداري قرار گرفته است.

وي افزود : با تلاش هاي صورت گرفته مخزن 10 هزار مترمكعبي در تنكابن احداث و آماده بهره‌برداري است.

ذاكري احداث 45 هزار متر شبكه آبرساني و 20 هزار متر خط انتقال آب را از جمله طرح هاي در دست اجرا همسو با اجراي طرح جامع آبرساني در تنكابن ذكركرد.

وي با بيان اينكه براي اجراي طرح آبرساني به تنكابن تاكنون 90 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است ، اعتبار مورد نياز براي تكميل و بهره برداري از اين طرح را 210 ميليارد ريال برآورد كرد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري مازندران همچنين از اجراي طرح آبرساني به شهرهاي نشتارود و شيرود خبرداد و گفـت: تاكنون حفر و تجهيز يك حلقه چاه در نشتارود انجام و زمين مورد نياز براي احداث مخازن آب در شهرهاي نشتارود و شيرود نيز خريداري شد.

ذاكري در ارتباط با عمليات اجرايي شبكه فاضلاب كه از سال 87 در اين شهر آغاز شده است ، اظهار داشت : در اجراي اين طرح تاكنون 24 هزار متر شبكه فاضلاب با هزينه‌اي بالغ بر 60 ميليارد ريال اجرا و نصب شده است.

وي افزود: با موافقت بانك توسعه اسلامي در تامين هزينه لازم ، طرح تصفيه فاضلاب تنكابن در سال جاري با سرعت بيشتري ادامه خواهد يافت.

او : همچنين مطالعات لازم در ارتباط با اجراي طرح فاضلاب در نشتارود نيز در دست اقدام است.

شركت آبفاي مازندران حدود 900 هزار مشترك را زير پوشش دارد.ك/3

2501/1654