۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۵۲
کد خبر: 81144011
T T
۰ نفر
مازندران برای برگزاری جشنواره میراث مشترك حاشیه خزر اعلام آمادگی كرد

ساری - ایرنا - مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بر لزوم برگزاری جشنواره میراث مشترك كشورهای حاشیه دریای خزر تاكید و آمادگی این استان را برای میزبانی آن اعلام كرد.

'دلاور بزرگ نیا ' روز سه شنبه در دیدار هیات گردشگری استان آستراخان روسیه در ساری گفت: آمادگی داریم این جشنواره را با نگاه به میراث فرهنگی، معماری و گردشگری كشورهای حاشیه دریای خزر برگزار كنیم.

وی افزود: میراث فرهنگی و گردشگری كشورهای حاشیه خزر می تواند عامل توسعه روابط بین این كشورها باشد.

بزرگ نیا با بیان اینكه آستراخان از استان های توسعه یافته روسیه است، اظهار داشت: مازندران نیز استانی با اهمیت در جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

وی افزود: روابط روسیه و ایران قدمت طولانی دارد و مازندران در این روابط نیز نقش قابل توجهی داشته است.

مدیركل میراث فرهنگی مازندران گفت: امروز توسعه روابط اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری بین مازندران و آستراخان باید پر رنگتر شود.

وی به گردشگری و تردد دریایی بویژه گردشگری دریایی بین دو كشور ایران و روسیه اشاره كرد و افزود: مازندران از ویژگی های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ویژه ای برخوردار است.

بزرگ نیا گفت: وجود قله دماوند در مازندران به عنوان میراث طبیعی جهانی، جنگل های هیركانی، آیین ها و جشن ها و باورهای غنی و ویژه و مهمان نوازی مازندرانی ها كه حاكی از علاقه مندی آنها به گردشگری است، راه اندازی خطوط پروازی میان مازندران و آستراخان را ضروری ساخته و تحولی در گردشگری این دو استان به وجود خواهد آورد.

وی افزود : برای دستیابی به بازار هدف دو طرفه، استفاده از رسانه های مشترك هم گره گشا خواهد بود.

او ادامه داد : این دو استان بازار هدف خوبی برای یكدیگر به شمار می آیند و برای آشنا سازی بیشتر باید فیلم ها و مستندهای دو استان در رسانه های دو طرف به نمایش درآید.

بزرگ نیا گفت: آستراخان و مازندران دارای جاذبه های ناشناخته ای هستند كه می تواند از بازار گردشگری تهران و مسكو هم پیشی بگیرد و این مهم نیز در گرو گسترش روابط بخش خصوصی دو استان است.

مدیر كل ورزش و جوانان استان مازندران نیز در این نشست گفت: مازندران ورزشی ترین استان كشور است كه حدود یك هزار و 40 نفر ورزشكار حرفه ای و نیمه حرفه ای سازماندهی شده دارد.

' احمد سعادتمند' از حضور هشت قهرمان المپیك، چهار قهرمان پاراالمپیك و 35 مربی ملی در مازندران خبر داد و افزود: مازندران در زمینه ورزش بانوان نیز در كشور فعال است.

وی ادامه داد : دو استان مازندران و آستراخان می توانند در زمینه برگزاری اردوهای مشترك، همایش های علمی و تخصصی، برگزاری مسابقات دوجانبه ملی و بین المللی همكار داشته باشند.

معاون وزیر ورزش و گردشگری روسیه نیز با اشاره به بیستمین سالگرد روابط دو كشور ایران و روسیه گفت: باید برای گسترش كمی و كیفی این روابط تلاش كنیم.

' تاتیانا نیكولایونا پوروبلوا ' افزود: تاكنون 20 پروتكل به امضا رسیده كه در زمینه اقتصادی،تجاری و روابط انسانی بود.

وی بر روابط بیشتر در زمینه توریسم تاكید كرد و افزود: ایران و روسیه از ظرفیت گردشگری پیشرفته ای برخوردارند.

او ادامه داد: آستراخان نیز از مكان های ورزشی مناسب برخوردار است و ظرفیت ورزشی خوبی دارد و بستر برای گسترش همكاری فراهم است.

معاون وزیر ورزش روسیه بر ایجاد شورای مشترك برای حل مشكلات و توسعه روابط گردشگری تاكید كرد و گفت: وجود وب سایتی مشترك برای آشنایی از ظرفیت های دو استان می تواند به ارتقای سطح صنعت توریسم در دو استان كمك كند.

یك هیات اقتصادی 60 نفره از مدیران فرهنگی، اقتصادی، رسانه ای و بازرگانی آستراخان روسیه شامگاه دوشنبه به سرپرستی استاندار آن منطقه از طریق فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری وارد استان مازندران شد.

توسعه روابط اقتصادی ، تجاری ، فنی و مهندسی میان آستراخان روسیه و مازندران از اهداف سفر دو روزه این هیات اعلام شده است.

این هیات قرار است در زمینه های گردشگری و ورزشی، صنعت و معدن، كشاورزی، علمی و آموزشی، توسعه و عمران شهری، تجارت و مسایل گمركی با مسوولان استان مازندران به بحث و تبادل نظر بپردازد. ك/2

2585/1654/508
۰ نفر