به گزارش ایرنا، 'محمود واعظی' روز پنجشنبه در دیدار از 'مركز پاسخگویی به پرسشهای دینی' در قم افزود: وزارت ارتباطات می تواند با بستن قرارداد با شركت های مختلف نسبت به انسداد ورود داده های مغایر با قوانین جمهوری اسلامی از مبداء اقدام كند.
وی گفت: فضای مجازی، فرصتی است كه از آن می توان برای ارتباطات مفید و در جهت منافع اسلام و كشور استفاده كرد.
وی گفت: كسانی كه ماموریت های تبلیغی دارند، باید از تمام ابزار موجود استفاده كنند.
واعظی گفت: كسانی كه به مركز پاسخگویی مراجعه می كنند ضمن اینكه از برخی مطالب آگاه می شوند از مراجعه به سایت های غیرمفید و مخرب نیز بازمی مانند و این مطلوب است.
وی تاكید كرد: مركز پاسخگویی باید قدرت جذب داشته و مانند جرقه ای باشد كه افراد را به سمت جاذبه های دینی هدایت كند.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، پیشنهاد ساخت اپلیكیشن تلفن همراه برای مركز پاسخگویی به پرسش های دینی را ارائه كرد و افزود: این اپلیكیشن بر روی تلفن همراه نصب می شود و می تواند شهروندان را در هر حالی به این مركز متصل كند.
واعظی افزود: افراد باید بتوانند براحتی و سرعت از این مركز، مطالب خود را دریافت كنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در سفر به شهر قم با تعدادی از مراجع و علما دیدار و از برخی مراكز حوزوی از جمله 'مركز پاسخگویی به پرسشهای دینی' و 'دانشگاه مجازی المصطفی' بازدید كرد.
مركز ملی پاسخگویی به سووالات دینی، بزرگترین مركز پاسخگویی شیعه (از لحاظ وسعت موضوعات تخصصی و گستره مخاطبان) در جهان اسلام است كه با هدف پاسخگویی تخصصی به سووالات و شبهات، توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاسیس شده است.
این مركز با همكاری اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در عرصه های مختلف، به پرسشهای مراجعان پاسخ می دهد.
مركز یادشده با توجه به گستردگی قلمرو معارف اسلامی و گوناگونی سووالات و شبهات ارسالی در زمینههای مختلف(كلام و اعتقادی، فلسفی، تاریخی، سیره اهل بیت، قرآن، فقه، حدیث، اخلاق، تربیتی و...) با تشكیل گروههای پژوهشی به پاسخ دهی اهتمام ورزیده است. ك/2
569 / 553 /543/
قم ـ ایرنا ـ وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: فقط 15 درصد از محتوای فیس بوك به مطالب و تصاویر غیرقابل استفاده در ایران اختصاص دارد و بقیه آن مفید و براحتی در داخل كشور قابل استفاده و درعین حال قابل مدیریت است.