۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۰۲
کد خبر: 81155024
T T
۰ نفر
دستگاههای اجرایی مدیریت منسجم در سدهای لتیان و لار داشته باشند

تهران بزرگ- ایرنا- فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: باید تمامی دستگاههای اجرایی با اقدامات راهبردی و برنامه ای خود یك مدیریت منسجم در سدهای لتیان و لار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « عزت الله خانمحمدی» روز چهارشنبه در اولین شورای عشایری شهرستان شمیرانات با اشاره به اهمیت مناطق دشت لار شمیرانات، اظهار كرد: 33 درصد آب آشامیدنی شهر تهران از طریق سد لتیان و حدود 10 درصد دیگر آب آشامیدنی تهران از طریق سد لار شمیرانات تامین می شود.

وی افزود: با توجه به خشكسالی در سال گذشته و امسال، خشكسالی این دو سد تاثیر گذار، قابل توجه است.



**زندگی عشایری یك اصل مهم است

نماینده عالی دولت در شهرستان شمیرانات در ادامه زندگی عشایری در دشت لار را مهم ارزیابی كرد و گفت: زندگی عشایری در دشت لار برای فرمانداری یك اصل مهم است و باید در راستای خدمت رسانی به عشایر همه متولیان امر تلاش كنند.

وی با بیان اینكه همواره غیورمردان عشایر در تمام عرصه های كشور تاثیر گذار هستند، افزود: در قبل از انقلاب جامعه عشایر با شجاعت خود مقابل رژیم ستم شاهی ایستادند و در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از غیورمردان عشایر به شهادت رسیدند.

خانمحمدی تصریح كرد: جامعه عشایر در این سالها در بخش اقتصادی برای كشور اثر گذار بودند و با تولیدات موثر خود در بخش محصولات كشاورزی و دامی گامی مهم برای خودكفایی برداشتند.

وی اضافه كرد: جامعه عشایر شایسته حمایت هستند و باید تمامی مدیران اجرایی برای حمایت از این جامعه تولید كننده بكوشند.

فرماندار شمیرانات با تاكید بر زندگی عشایری در مناطق دشت لار افزود: جامعه عشایر هم باید در راستای دفاع از مسائل زیست محیطی با ماموران یگان حفاظت محیط زیست همكاری داشته باشند.

وی به دلیل كمبود آب و خشكسالی مناطق ییلاقی شهرستان شمیرانات را تاسف آور توصیف كرد و گفت: جامعه عشایر از ورود غیرمجاز دام به این مناطق خودداری كنند چرا كه امسال به دلیل خشكسالی وضعیت بحرانی را در مناطق دشت لار خواهیم داشت.

**مبارزه با زمین خواری یك اصل است

فرماندار شمیرانات در ادامه مبارزه با زمین خواری را یك اصل مهم توصیف كرد و گفت: باید با اقدامات راهبردی و جهادی جلوی متصرفان به اراضی ملی را گرفت.

وی با ابراز تاسف از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان شمیرانات افزود: متاسفانه در این سالها هكتارها زمین به دلایل نامعلوم در اختیار افرادی خاص قرار داده شد و این افراد با ساخت و سازهای غیرمجاز خود منابع طبیعی و مسائل محیط زیست را نابود كردند.

نماینده دولت تدبیر و امید اظهار كرد: ما بدنبال مبارزه جدی با زمین خواری هستیم و فرمانداری با تمام قوا مقابل این سودجویان می ایستد.

** به مسائل محیط زیست توجه شود

فرماندار شهرستان شمیرانات ضمن تاكید بر مسائل زیست محیطی در حاشیه دشت لار افزود: توجه به مسائل محیط زیست برای ما یك اصل است و جامعه عشایر و گردشگرانی كه قصد سفر به این مناطق را دارند حتما باید به مسائل زیست محیطی دقت كنند.

وی با تمجید از اقدامات مناسب اداره كل محیط زیست استان تهران در راستای جلوگیری از مشكلات زیست محیطی در مناطق دشت لار افزود: همه دستگاههای متولی امر باید تلاش كنند و نگذارند مسائل زیست محیطی دشت لار به خطر افتد.

خانمحمدی از ماموران یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و ماموران نیروی انتظامی خواست با قاطعیت مقابل كسانی كه قصد شكار پرندگان و حیوانات در مناطق دشت لار بایستند.

اولین جلسه شورای عشایری شهرستان شمیرانات همزمان با كوچ عشایر استان تهران به مناطق ییلاقی این شهرستان امروز ( چهارشنبه) با حضور فرماندار شمیرانات، مدیركل محیط زیست استان تهران و جمعی از نمایندگان بخش های امور عشایری، منابع طبیعی، دامپزشكی، بهداشت و درمان و سایر بخش های متولی برگزار شد.

در این جلسه به خدمات رسانی به جامعه عشایری تاكید شد.

تهرام/7243/ 699
۰ نفر