۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۳۸
کد خبر: 81175445
T T
۰ نفر

بنیاد خیریه ژنتیك تهران افتتاح شد

۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۳۸
کد خبر: 81175445
بنیاد خیریه ژنتیك تهران افتتاح شد

تهران- ایرنا- بنیاد خیریه ژنتیك تهران همزمان با اولین كنگره بین المللی و سیزدهمین كنگره ژنتیك ایران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، این بنیاد به همت انجمن ژنتیك ایران و با همكاری سازمان بهزیستی كشور و به منظور كمك به پیشگیری، تشخیص و درمان انواع بیماری های ژنتیكی راه اندازی شده است.

در مراسم افتتاحیه بنیاد با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون پژوهشی وزارت علوم، دبیر ستاد زیست فناوری و جمعی از پیشكسوتان علم ژنتیك لوح یادبود این بنیاد رونمایی شد.

به گفته دكتر مختار جلالی جواران رییس انجمن ژنتیك ایران حدود 2 هزار بیماری با منشا ژنتیكی شناخته شده است كه درد و رنج فراوانی به مبتلایان به این بیماری ها و خانواده های آنها از نظر جسمی و هزینه های درمانی تحمیل می كند و یكی از اهداف راه اندازی این بنیاد كاهش آلام این بیماران است.

وی اظهار داشت: بنیاد خیریه ژنتیك ابتدا در زمینه مشاوره و فرهنگ سازی برای پیشگیری از بیماری های ژنتیك فعالیت می كند و در ادامه با تامین تجهیزات آزمایشگاهی لازم در زمینه تشخیص پیش از تولد بیماری های ژنتیكی و درمان بیماران به مردم به ویژه اقشار كم درآمد خدمات لازم را ارایه خواهد كرد.

به گفته دكتر فروزنده محجوبی، عضو هیات مدیره انجمن ژنتیك نیز، این بنیاد در زمینه ارایه بیماری های ژنتیكی و مادرزادی مشاوره های لازم را به خانواده ها ارایه و آموزش هایی در این مورد به عموم مردم و متخصصان این رشته ارایه خواهد كرد.

دكتر سیروس زینلی دبیر علمی این كنگره ژنتیك ایران در مراسم برگزاری اولین كنگره بین المللی و سیزدهمین كنگره ژنتیك ایران در مورد این كنگره گفت: تعداد هزار و 336 مقاله به این كنگره ارایه شده كه از این تعداد 515 مقاله در حوزه گیاهی، 325 مقاله در حوزه انسانی، 155 مقاله در حوزه ریزسازواره ها، 113 مقاله در حوزه بیوانفورماتیك، 102 مقاله در حوزه جانوری، 54 مقاله درحوزه فناوری های نوین، 34 مقاله درحوزه ذخایر ژنتیكی، 17 مقاله در حوزه سلول های بنیادی، 11 مقاله در حوزه تعیین هویت و 9 مقاله در حوزه اخلاق بوده است.

وی افرود: تعداد 172 مقاله به صورت سخنرانی و هزار و 170 مقاله به صورت پوستر در 3 روز برگزاری این كنگره ارایه خواهد شد.

زینلی گفت: 7 هم اندیشی،2 مجمع عمومی و یك نشست تخصصی نیز در این كنگره برگزار و نمایشگاهی از تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در حاشیه آن برپا خواهد شد.

اولین كنگره بین المللی و سیزدهمین كنگره ژنتیك ایران، روز 3 خردادماه در مركز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد. این كنگره تا روز 5 خرداد به كار خود ادامه می دهد.

علمی(3)1834**1599
۰ نفر