۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۱۰
کد خبر: 81175758
T T
۰ نفر
فاتحان خرمشهر با كمترين امكانات بهترين نتيجه را گرفتند

تهران بزرگ - ايرنا - جانباز 70 درصد عمليات فتح خرمشهر گفت: فاتحان خرمشهر در دوران دفاع مقدس با وجود كمبودها، از كمترين ها، بيشترين ها را ساختند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، احمد مردشتي روز شنبه در آيين گراميداشت سالروز فتح خرمشهر در سالن اجتماعات ايرنا، با اشاره به حضور دلاوران بسيجي در حماسه سوم خرداد، افزود: سوم خرداد فقط فتح خرمشهر نبود و متاسفانه در همين حد با اين حماسه برخورد مي شود.

وي ادامه داد: بعد از آزاد سازي خرمشهر دشمن از عرصه وسيعي از مناطق اشغال شده در جبهه ها از جمله قصرشيرين، سرپل ذهاب عقب نشيني كرد.

مردشتي با تاكيد بر الگو گرفتن از حماسه رزمندگان اسلام در سوم خرداد، گفت: مسئولان كشور با مديريت جهادي و با تشويق مردم به عزم ملي مي توانند تمام توطئه هاي اقتصادي و فرهنگي كه دشمن عليه ملت ايران چيده است را خنثي كنند.

وي به سه محوريت موفقيت كشور در عرصه مختلف اشاره كرد و گفت: تعهد، تعبد و توكل سه عامل اساسي در موفقيت و پيشرفت مملكت در عرصه هاي مختلف فرهنگي و اقتصادي است.

مردشتي با اشاره به رسالت خبرگزاري ايرنا در اين عرصه گفت: در دنياي امروز خبر رساني، سلطان پيروزي است و هرچقدر استفاده از اين ابزار و سلاح، بهتر شناخته شود در برابر جرثومه هاي خبري دنيا موفقيت بيشتري كسب مي شود.

وي در خصوص اقتصاد مقاومتي گفت: نيازي نيست كه براي مبارزه اقتصادي حتما كارخانه دار يا بازاري و يا فعاليت اقتصادي داشته باشيد.

وي تصريح كرد: اين همه تلاش و كوشش از وجود چتر ولايت بود كه روح ايمان و تقوا را در رزمندگان اسلام دميد.

وي در خصوص روحيه شهادت طلبي رزمندگان اسلام گفت: خدا طلبي، تقوا، عشق به ولايت، ايثار، شهادت، فداكاري باعث نوآوري و خلاقيت روز افزون در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شد.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص شعار ملي امسال گفت: در بحث اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي، خبرگزاري جمهوري اسلامي يكي از محوري ترين سازمان هاي كشور است.

مردشتي با تاكيد بر استفاده از توان نيروهاي خودي در انجام اين وظيفه گفت: بايد از نيروهاي خودي كه در متن اقتصاد و فرهنگ جامعه هستند به حسب نقش ايجابي، استفاده شود.

اين جانباز دفاع مقدس در ادامه گفت: در كنار هم قرار دادن اين نيروهاي پرتوان كه با كار خبري و تحليل درست وظايف خود را به درستي انجام مي دهند، عزم ملي را براي مبارزه فرهنگي با مديريت جهادي هر چه گسترده تر مي كند.

احمد مردشتي در سال 1361 بعد از عمليات والفجر مقدماتي در حين پاكسازي ميدان مين از ناحيه دو چشم مجروح و جانباز شد.

وي در زمان جانبازي در مقطع سوم دبيرستان رشته رياضي مشغول تحصيل بود كه بعداز تغيير رشته در دانشگاه تهران در رشته علوم سياسي قبول شد و در ادامه تحصيلات در دانشگاه تربيت مدرس و پژوهشگاه علوم انساني موفق به كسب مدارج كارشناسي ارشد و دكترا در رشته علوم سياسي شد و هم اكنون در معاونت پژوهشي بنياد شهيد مشغول به فعاليت است.

مراسم گراميداشت حماسه سازان فتح خرمشهر به همت بسيج شهداي خبرگزاري و با حضور مديرعامل ايرنا و جمعي از كاركنان روز شنبه در سالن اجتماعات ايرنا برگزار شد.

تهرام/1699/ 699
۰ نفر