۱۹ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8118007
T T
۰ نفر
نماز باشکوه عید سعید قربان در مرکز اسلامی انگلیس اقامه شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/19 فرهنگی.انگلیس.عیدقربان لندن - در فرخنده روز عید سعید قربان، عید رهایی از همه تعلقات غیر خدایی ، جمع کثیری ازمسلمانان مقیم لندن روز سه شنبه در محل مرکز اسلامی انگلیس در لندن اجتماع کردند و نماز باشکوه عید قربان را به امامت حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی رییس مرکز اسلامی انگلیس اقامه کردند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی که آغاز گر آن تلاوت آیاتی از کلام الله مجید بود ، نمازگزاران به پاس شکرگزاری به درگاه ایزد منان با ندای لبیک، تسلیم و بندگی واطاعت خود را به درگاه حق تعالی اعلام کردند و به استقبال نماز عید سعید قربان رفتند.
حجت الاسلام والمسلمین معزی پس از اقامه نماز عید سعید قربان، در خطبه اول نماز با تبریک وتهنیت این عید بزرگ اسلامی به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت ولی عصر (عج ) و مسلمانان جهان و نمازگزاران ، عید الاضحی را یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی و عید امت اسلام در سراسر جهان و نه تنها عید برای حجاج بیت الله الحرام توصیف کرد.
وی گفت : خدای متعال این روز را از روزهای سال برگزید و ویژه قرار داد.
چرا که این روز ، روز پیروزی حضرت ابراهیم (ع) ، یکی از بندگان صالح که خدای متعال او را در قرآن به تنهایی یک امت نامیده، می باشد . امروز ، روز پیروزی بنده ای صالح است که از هرگونه انحراف به دور بود وبه فرمان خداوند به پا خواست و از مشکلات نهراسید و به خود سستی راه نداد و یک تنه در برابر بت پرستان قیام کرد و اعلام نمود که بتان شایسته پرستش نیستند وباید خدای آفریننده زمین وآسمان را پرستید.
رییس مرکز اسلامی انگلیس افزود : ابراهیم خلیل الله امتحانات بزرگ الهی را با سرفرازی پشت سر گذراند.او به تنهایی در برابر شرک وکفر قیام کرد وبت شکنی را آغاز نمود وزمانی که مشرکان سخت ترین مجازات را برای او در نظر گرفتند، خداوند متعال آن آتش عظیم را برای او گلستان کرد .
وی اظهارداشت: حضرت ابراهیم در آزمایشی دیگر ،خانواده خود را از سرزمین امن وآسایش وسرسبز به دستور پروردگار به سرزمین خشک ولم یزرع برد و آنان را درآن وادی رها نمود تا زمانی که بازگشت و آنجا را آباد وسرسبز دید وبه یاری فرزند برومندش اسماعیل ، کعبه را بنا نهاد.
حجت الاسلام والمسلمین معزی گفت: حضرت ابراهیم (ع) درنهایت در سخت ترین امتحان الهی اقدام به ذبح فرزند عزیزش اسماعیل که خدا مژده تولد او را در ایام پیری به او داده بود ، کرد و درنهایت خدای متعال به پاس گذر از آزمایشهای سخت الهی و تسلیم وسوسه های شیطان نشدن و مبارزه با نفس و اثبات بندگی خالصانه و تسلیم محض پروردگار بودن، به او پاداش داد وسلام ودرود ویژه خود را نثار او کرد.
رییس مرکز اسلامی در پایان خطبه اول اظهارداشت: تمامی انبیاء الهی در طول تاریخ در مسیرانجام رسالت خود، بر تمام رنجها وشکنجه ها صبر کردند و توکل به خدا را پیشه خود ساختند و در مسیر حق پایداری نمودند و در نهایت نیز پیروز شدند.
وی افزود: ما مسلمانان اگر پیرو آیین ابراهیم پیامبر هستیم ، در مسیر حق نباید نا امید شویم. ما پیرو پیامبر بزرگ اسلام هستیم که بر حج ابراهیمی صحه گذارد واز این رو این روز را جشن می گیریم وبه درگاه الهی شکرگزاری می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در سخنان خود درخطبه دوم نماز عید سعید قربان، معنای قربان را انجام هر عملی که انسان را به خدا نزدیک نماید ، خواند وگفت : در عمل قربانی کردن وذبح ، آنچه به خدای متعال می رسد اتصال ونزدیکی بندگان به خدا یعنی تقواست. از این رو در پیشگاه خدای متعال تنها اعمال خالص از پرهیزکاران پذیرفته می شود و لذا هر عملی که انجام می شود باید رضای خدا در آن باشد و به تقوای انسانها بیفزاید.
رییس مرکز اسلامی انگلیس با تاکید براینکه از مهمترین عوامل افزایش تقوا ، حب وعشق به پروردگار عالم و رجا وامید واثق به درگاه اوست، گفت : اگر عشق به خدا نبود ابراهیم پیامبر جان خود را به آتش نمی افکند وفرزند خود را در راه او قربانی نمی کرد ، اگر حب خدا نبود حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خود و72 تن از عزیزترین یاران وخانواده اش را در راه خدا نمی داد و اگر عشق به خدا نبود حضرت یوسف مصایب وسختی های زندان فرعون را به جان نمی خرید و قدرت تحمل آن را نداشت و اگر حب خدا نبود پیامبران الهی در مسیر سخت رسالت خود پایداری وصبوری نمی کردند.
آقای معزی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه سرنگونی همه طاغوتیان عالم قطعی است و پیروزی از آن بندگان صالح خدا ومستضعفان عالم است ، افزود : در تاریخ مشاهده شده است که همه طاغوتها ودیکتاتورها علیرغم همه ادعاهای بعضا خدایی شان از میان رفته اند وسرنگون شده اند و امروز نیز طواغیت عالم چنین سرنوشتی در انتظارشان است و تصور نکنید که رژیم غاصب صهیونیستی نیز با این همه جنایتی که علیه مردم شهر غزه و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی انجام می دهد، ماندنی است ، این وعده پروردگار عالم است که سرنگونی آنها حتمی وپیروزی از آن بندگان صالح خداست. از این رو باید فقط از خدا ترسید و از دیگر زورمداران هراسی به دل راه نداد.
پس از برگزاری نماز عید سعید قربان ، نمازگزاران ضمن عرض تبریک وتهنیت ، یکدیگر را درآغوش گرفته وفضایی آکنده از مهر و محبت اسلامی را به نمایش گذاشتند.
روز گذشته نیز گروهی از شیفتگان بیت الله الحرام به تبعیت از میلیونها حجاج از سراسر جهان که در روز عرفه ودر صحرای عرفات به قرائت دعای روز عرفه که منتسب به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است، می پردازند ، در محل مرکز اسلامی انگلیس حضوریافتند و دعای پرسوز و پرمعنای عرفه را با هم قرائت کردند.
اروپام 345** شماره 081 ساعت 16:42 تمام
۰ نفر