۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۳
کد خبر: 81185042
T T
۰ نفر
افزون بر 50 هزار مربي ورزشي ويژه خردسالان در كشور نياز است

مشهد - ايرنا - رييس انجمن بازي ها و ورزش كودكان ايران گفت: افزون بر 50 هزار مربي ورزشي ويژه خردسالان در رشته هاي مختلف نياز است.

'مهدي آذربرزين' روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : بيش از هفت ميليون كودك اعم شهري و روستايي در سنين كمتر از هشت سال وجود دارند كه از اين تعداد 14 هزار نفر آنان در مهد هاي كودك شهري و روستايي هستند.

وي اظهار كرد: پرداختن به نيازهاي حركتي و ورزشي اين كودكان اهميت ويژه اي دارد اما تا سال 85 كه كار براي تشكيل اين انجمن را شروع كرديم عملا متولي مشخصي نداشت.

وي ادامه داد: فدراسيون هاي مختلف ورزشي موظف شده بودند همه گروه هاي سني را پوشش دهند اما در عمل طي 60 سال فعاليت آنان از گروه خردسالان و كودكان غفلت شده بود.

وي افزود: اين در شرايطي است كه همه هشت سال زندگي اوليه كودكان بازي است و بر مبناي آن شكل مي گيرد و بعد از اين سنين به سراغ رشته هاي ورزش مورد علاقه مي روند.

وي با بيان اينكه برخي رشته هاي ورزشي از اين سنين شروع مي شود، گفت: مهارت هاي حركتي پايه چون ژيمناستيك از چهار سالگي بايد آغاز شود.

رييس انجمن بازي ها و ورزش كودكان ايران اظهار كرد: دوران رشد جسمي و روحي، عاطفي و اجتماعي در سنين كمتر از هشت سال است و در واقع سنين چهار تا شش سال دوران طلايي تربيت تلقي مي شود و تلاش ما پوشش و تامين بخشي از ضرورت هاي اين رشد سالم است.

وي گفت: ضمن آنكه خانواده ها و والدين هم انتظار ارائه و اجراي برنامه ها مناسب از سوي نظام هاي مربوطه در اين حوزه هستند و ما به عنوان متولي سياستگذاري و برنامه ريزي و اجرا در اين بخش براي هفت ميليون كودك شهري و روستايي هستيم.

وي ادامه داد: از دو سال قبل اقدامات اجرايي انجمن در اين بخش آغاز شده و تلاش مي كنيم براي علمي و قانونمند شدن ورزش و همچنين فرهنگ سازي در اين حوزه از نقطه شروع آن در قالب برگزاري جشنواره ها و مانند آن عمل كنيم.

آذر برزين با تاكيد بر اينكه بازي و ورزش دريچه ورود كودكان به دنياي ورزش واقعي است، افزود: بايد فضاي بازي بچه ها از مهدكودك ها و خانه ها به فضاهاي بزرگي مثل سالن هاي ورزشي منتقل شود كه برگزاري جشنواره هايي چون ورزش و بازي كودكان مقدمه آن است.

وي اين موضوع را جشنواره مقدمه و پايلوت برگزاري جشنواره اي درسطح بزرگتر در تمامي استان هاي كشور عنوان كرد و گفت: در اين ميان اولويت نخست ما تربيت مربي است و تاكنون در قالب 50 دوره آموزشي در رشته هاي ژيمناستيك و مهارت هاي حركتي پايه ويژه خردسالان سه هزار مربي در رشته اسكواش 120 و در رشته يوگاي خردسالان 20 مربي تربيت شده اند.

وي ادامه داد: وظيفه اي سنگين در حوزه تربيت مربي بر عهده داريم كه بايد با شتاب محقق شود.

2713/659/330
۰ نفر