۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۱۷
کد خبر: 81190715
T T
۰ نفر
شنا در آب هاي ساحلي درياي مازندران آغاز شد

ساري-ايرنا- با اجراي رسمي طرح سالمسازي دريا ، شنا در آب هاي ساحلي درياي خزر در استان مازندران از امروز شنبه آغاز شده است.

ستاد ساماندهي دريا در مازندران امسال 81 نقطه از سواحل استان را براي اجراي طرح سالمسازي دريا در نظر گرفته و مسووليت آن را به نهادهاي مختلف سپرده است.

استان مازندران 338 كيلومتر از سواحل درياي خزر را در اختيار دارد و بر اساس نظرسنجي هاي رسمي حدود 90 درصد از گردشگران براي استفاده از دريا بويژه در فصول گرم سال به اين استان سفر مي كنند.

تصميم گيري و نظارت عاليه بر طرح هاي سالمسازي دريا در مازندران با مجموعه اي به نام ستاد اجرايي طرح هاي ساماندهي دريا است كه به رياست معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار تشكيل مي شود.

فرمانداران ، مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و ورزش و جوانان ، نيروي انتظامي ، هيات نجات غريق ، جمعيت هلال احمر و چند نها ديگر از اعضاي اين ستاد اجرايي هستند.

يكي از وظايف مهم اين ستاد تعيين زمان اجراي طرح هاي سالمسازي و همچنين وظايف دستگاه هاي مختلف در قبال اين طرح ها است.

ستاد اجرايي طرح هاي ساماندهي دريا در مازندران زمان آغاز اجراي طرح سالمسازي در استان را هفدهم خرداد اعلام كرد در حالي كه سال پيش از اول خرداد اجراي اين طرح آغاز شده بود.

اين ستاد امسال از دستگاه هاي ذيربط خواسته است تا علاوه بر طرح هاي سالمسازي ، ناجيان غريق را در نقاطي از ساحل مستقر كنند كه سال هاي گذشته بيشترين مغروقين را داشتند.

بر اساس آمار اداره كل پزشكي قانوني مازندران پارسال 224 نفر در آبهاي ساحلي استان غرق شدند.

آمار قربانيان دريا از 187 نفر در سال 88 به 214 نفر در سال 91 افزايش يافت كه نشان دهنده افزايش سالانه است.

امسال همچنين 500 ناجي غريق در سواحل مازندران كارشان را آغاز كردند.

همچنين امسال يك فروند قايق مجهز به دستگاه ديد در شب ، فناوري جست و جو تا عمق 30 متري دريا و يك دست لباس كامل غواصي به منظور پيدا كردن جسد در سواحل مازندراني خريداري شده است.

بر اساس اعلام مسوولان ، امسال پيش از اجراي طرح سالمسازي دريا 500 تابلوي هشدار دهنده خطر شنا و نقاط ممنوعه شنا نيز در سواحل مازندران نصب شده است.ك/3

2585/1654