۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۷:۳۵
کد خبر: 81196391
T T
۰ نفر
چین: آمریكا اتهامات ناروا وارد نكند/ امنیت سایبری خود را حل كند

پكن - ایرنا - چین خواستار بازنگری آمریكا در مساله امنیت سایبری خود شد و به واشنگتن هشدار داد از وارد كردن اتهامات ناروا در این زمینه دست بردارد.

به گزارش ایرنا، 'خوا چون اینگ' سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه اعلام كرد كه واشنگتن به جای بازنگری در امنیت سایبری این كشور به كشورهای دیگر اتهامات بی اساس و ناورا وارد می كند.

رادیو بین المللی چین به نقل از وی تاكید كرد: آمریكا در مساله امنیت سایبری خود بازنگری نمی كند و و واردكردن اتهامات بی اساس و ناروا نیز بی نتیجه بوده و سازنده نیست.

یك شركت امنیت سایبری آمریكا روز دوشنبه مدعی شد نظامیان چین حملات سایبری بر علیه كشورهای غربی انجام می دهند تا به توسعه طرح های فضایی چین كمك كنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واكنش به این ادعای آمریكا، گفت: ادوارد اسنودن بسیاری از حقایق را فاش كرده است و اطلاعات نشان می دهد دولت آمریكا به طور گسترده به سرقت سایبری، شنود و نظارت سیاستمداران، اشخاص و موسسات خارجی از جمله چین اقدام كرده است.

وی گفت: آمریكا بزرگترین سامانه هكرها را در اختیار دارد و حال خود را قربانی این اقدامات معرفی می كند. این واقعیتی است كه كل جهان نسبت به آن آگاهی دارد.

دولت چین در پی نگرانی های ایجاد شده در زمینه جاسوسی از اطلاعات مالی نیز از بانك های این كشور خواست تمامی سرویس دهنده های اینترنتی 'سرورهای' (آی.بی.ام) آمریكا را با نمونه بومی آن جایگزین كنند.

چین اعلام كرده است به طور همزمان مخاطرات امنیتی مربوط به استفاده از این سرویس دهنده های اینترنتی امریكایی را مورد بررسی قرار می دهد.

دستگاه قضایی آمریكا 29 اردیبهشت ماه گذشته به طور رسمی پنج افسر ارتش چین را به جاسوسی سایبری علیه شركت های آمریكایی متهم كرد.

واشنگتن اعلام كرده بود كه در این حمله سایبری، شش شركت آمریكایی توسط هكرهای ارتش چین هدف جاسوسی اقتصادی قرار گرفته اند.

پكن در واكنش به این اتهام، آن را محكوم و اعلام كرد كه هرگز درحملات سایبری دست نداشته و خود قربانی حملات جاسوسی و عملیات شنود آمریكا بوده است.

آساق**1611