۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۹:۴۲
کد خبر: 81226894
T T
۰ نفر

شماره تلفن های استان كرمانشاه هشت رقمی می شود

۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۹:۴۲
کد خبر: 81226894
شماره تلفن های استان كرمانشاه هشت رقمی می شود

كرمانشاه - ایرنا - در طرح هم كد سازی شماره تلفن های سراسر كشور، شماره تلفن های ثابت تمامی مشتركین استان كرمانشاه هشت رقمی و كدهای بین شهری در داخل استان حذف می شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شركت مخابرات استان كرمانشاه روز یكشنبه اعلام كرد: بمنظور كاهش هزینه تماس مشتركین شهرستان های استان با یكدیگر و سهولت در ارتباطات درون استانی، طرح همكد سازی از 25 تیر ماه جاری در استان كرمانشاه اجرا می شود.

براساس این گزارش در طرح مذكور شماره تلفن های تمامی مشتركین هشت رقمی می شود و كد ارتباط توابع داخل استان حذف می شود و در نتیجه كد ارتباط بین استانی (خارج از استان) به 083 تغییر می یابد.

در این طرح مشتركین تلفن های ثابت در هر نقطه از كشور (خارج از استان ) و یا از طریق تلفن همراه، برای تماس با استان كرمانشاه تنها با گرفتن كد 083 و سپس شماره مشترك مقصد می توانند ارتباط برقرار كنند.

همچنین با اجرای این طرح هزینه تماس تلفنی مشتركین كاهش می یابد بنحوی كه هزینه هر دقیقه تماس داخل استان 30 ریال و هزینه هر دقیقه تماس با خارج از استان 330 ریال می باشد.

براساس اعلام روابط عمومی شركت مخابرات استان كرمانشاه، تغییرات شماره تلفن های ثابت مشتركین ساكن در مركز شهرستانها بشرح زیر است:

1- شهر كرمانشاه: اضافه شدن رقم 3 به ابتدای تمامی شماره ها

2- اسلام آباد غرب – تازه آباد ثلاث – جوانرود ( به اضافه مراكز كم ظرفیت این شهرستان ها ) اضافه شدن رقم 4 به ابتدای تمامی شماره ها

3- روانسر- سرپل ذهاب – گیلانغرب – كرند غرب: اضافه شدن رقم 4 به ابتدای شماره ها

4- پاوه: حذف دو رقم اول (72) و جایگزینی عدد 461 بجای آن

5- هرسین: حذف دو رقم اول (32) و جایگزینی عدد 451 بجای آن

6- صحنه: حذف دو رقم اول (32) و جایگزینی عدد 483 بجای آن

7- كنگاور: حذف رقم اول (2) و جایگزینی عدد 48 بجای آن

8- سنقر: حذف دو رقم اول (42) و جایگزینی عدد 484 بجای آن

9- قصر شیرین: حذف دو رقم اول (42) و جایگزینی عدد 424 بجای آن

شماره تلفن های ثابت تمامی روستاهای استان نیز هشت رقمی و مشمول تغییرات می شود.

مردم برای آگاهی از نحوه تغییرات می توانند به ادارات مخابرات شهرستان های ذیربط یا مراكز كم ظرفیت روستایی مراجعه كنند یا جهت كسب اطلاعات بیشتر با سامانه 3100 تماس بگیرند.

700/567