۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۲
کد خبر: 81233313
T T
۰ نفر
ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه از ضروريات مهم است

ساري- ايرنا- امام جمعه نكا گفت: ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه از ضروريات مهم براي جلوگيري از فساد و گناه است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام 'محمد باقر محمدي لاييني' در خطبه هاي دشمن شكن نماز جمعه نكا افزود: رعايت حجاب و عفاف در جامعه تضمين سلامت جامعه است و آحاد مردم از زن و مرد بايد حجاب را رعايت كنند.

وي اظهار كرد: متاسفانه امروزه بروز برخي مسائل و بدحجابي ها موجب خدشه دار شدن اين واجب الهي حجاب و عفاف شده است كه بايد همه مردم جامعه مسئولانه وارد شده و بايد براساس موازين اسلامي، حجاب و عفاف را رعايت كنند.

امام جمعه نكا در ادامه با گراميداشت 26 تير سالروز تاسيس شوراي نگهبان خاطر نشان كرد: در طول اين انقلاب، بيشترين تخريب دشمن در خصوص اين نهاد مقدس صورت گرفته است كه بيانگر نقش سازنده و اهميت فوق‌العاده‌ اين نهاد براي نظام جمهوري اسلامي است.

وي گفت: نقش برجسته شوراي نگهبان در حفظ و حراست كيان اسلامي بر كسي پوشيده نيست و همه ما نيز بايد در تقويت اين نهاد تلاش مجدانه و وافر داشته باشيم.

حجت الاسلام محمدي لاييني در ادامه با تاكيد بر نهادينه كردن مصرف صرفه جويي در آب افزود: مردم بايد با فرهنگ صحيح و درست مصرف كردن آشنا شوند تا در طول تابستان با توجه به كمبود آب مشهود در استان، با كمبود آب مواجه نشويم.

وي با اشاره به آغاز فصل برداشت برنج گفت: اميدواريم كه دولت با مديريت صحيح خود براي حمايت از كشاورزان در اين فصل، از واردات برنج جلوگيري كند.

امام جمعه نكا با تاكيد بر تقوا وپرهيزكاري گفت: انساني كه از درون ساخته شود و متقي گردد، نياز به پليس و بازرس ندارد و وارد گناه نمي شود.

به گزارش ايرنا، بانوان نكايي بعد از اقامه نماز روز جمعه و عصر در حمايت از عفاف و حجاب راهپيمايي كرده و با شعارهاي مختلف حمايت همه جانبه خود را از عفاف و حجاب و مبارزه با بدحجابي را اعلام كردند.ك/2

7332/608