۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۹:۵۴
کد خبر: 81240715
T T
۰ نفر
موافقت نظامیان با خروج نخست وزیر سابق تایلند از كشور

كوالالامپور- ایرنا - دولت نظامی تایلند روز پنجشنبه اجازه داد 'یینگلوك شیناواترا' نخست وزیر بركنار شده از این كشور خارج شود.

به گزارش ایرنا، دادگاه قانون اساسی تایلند 'یینگلوك شیناواترا' را اردیبهشت ماه از نخست وزیری بركنار كرد و كودتاچیان تایلندی نیز وی را سوم خردادماه سه روز پس از كودتا بازداشت كردند.

نخست وزیر سابق تایلند براساس گزارش روز پنحشنبه روزنامه 'ملت' روز گذشته از دولت موقت نظامی خواست به وی اجازه خروج از كشور و سفر به پاریس داده شود.

'وینتای سواره' سخنگوی ارتش تایلند گفت كه درخواست یینگلوك شیناواترا مورد تایید قرار گرفت. وی پس از به قدرت رسیدن نظامیان و حكومت نظامی در تایلند باقی ماند.

نخستین نخست وزیر زن تایلند قرار است هفته آینده به پاریس سفر كند، جایی كه 'تاكسین شیناواترا' برادر بزرگتر وی كه زمانی نخست وزیر تایلند بود نیز به آنجا سفر خواهد كرد.

كودتایی در سال 2006 منجر به بركناری تاكسین شد و وی كه سرمایه داری بزرگ در تایلند است برای فرار از مجازات زندان به اتهام فساد به خارج گریخت و هم اكنون در دبی ساكن است.

یینگلوك شیناواتر نیز 14 مرداد ماه سال 1390 قدرت را در تایلند در دست گرفت و تا زمان بركناری پنج بار كابینه خود را ترمیم كرد.

آساق**1611